Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på.. Hvordan gjør dere det med penger/økonomi etter fødselen? Jeg og samboeren tjener ca like mye, så vi deler alle låneutg/husholdningsutg osv likt. Men, nå når jeg går ut i permisjon vil jeg jo tjene en del mindre enn ham, og jeg skal jo ha lengre permisjon, så økonomisk vil det jo slå dårlig ut for meg å ha permisjon.

Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar at du tjener over 6G? Eller skal ha 80% lønn i permisjon?

Vi har felles økonomi, og det har vi hatt siden vi flyttet sammen. Noe annet hadde ikke vært aktuelt iallefall ikke når vi har fått barn!

Vi beholder 3000kr hver på egen konto, og setter resten inn på felles konto!

Skrevet

Når vi kjøpte hus sammen opprettet vi en felleskonto ( i tillegg til våre egne lønnskonti) Her har vi blitt enige om en sum vi setter inn hver måned. Summen er fordelt etter inntekt, så jeg som tjener mest betaler mest. Alle felles regninger betales fra denne kontoen, men mat/dagligvarer gidder vi ikke å fordele - der betaler vi litt sånn annenhver gang.

Nå som vi venter barn har vi koblet et visa-kort til felleskontoen slik at det blir enklere å betale felles for innkjøp til barnet.

Dersom vi hadde tatt ut 56 uker på 80% ville summen vi satte inn blitt regulert etter det. Men slik det ser ut kommer vi til å ta ut 100% i 46 uker og så ta 10 uker ulønnet permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...