Gå til innhold

Er det slik at jo mer jo bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden ca uke19 kjent spark/bevegelse daglig. Selvfølgelig noen dager mer enn andre. Er nå i uke30 og har veldig problemer med og få sove pga hun beveger, sparker og snur seg no innmari på kvelden/natta når jeg ligger på/i sofaen/sengen.. Er nesten sånn at jeg skulle trodd hun vil ut... Noen som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe :) Kjenner meg veldig igjen :) er 32 uker i morgen og de siste dagene har det ikke vært rolig i det hele tatt nesten. Hun vrenger og snur seg som bare det. våkner ikke av det på nettene, men blir sliten i magen i løpet av dagen. Føler også at det er som om hun vil ut, men det er en smule tidlig for dette :) Vet ikke hvorfor hun nesten aldri sover, skal høre litt med jordmor når jeg skal til kontroll på onsdag, men regner med at det er vanlig og går litt i perioder :)

Skrevet

Har kjent daglig liv siden første gang jeg kjente tydelig liv i begge mine svangerskap. Men førstefødte var mye mer vill i magen enn han som er magen nå, helt til nå i det siste (er 35 fullgåtte imorgen).

Med jenta så tror jeg ikke hun var i ro i det hele tatt. Det var liv døgnet rundt og jeg ble nesten bekymret. Han som er i magen nå har blitt betydelig mer aktiv, men han fortsatt noen få rolige perioder, særlig på natten og tidlig morgen.

Jeg hadde håpet at han her skulle fortsette å holde seg roligere, for søstra har ikke hatt ro i ræva fra første dag hun kom ut. Ikke skulle hun sove, ikke skulle hun ligge på rygg og sånn har hun vært siden. Alltid nyskjerrig og oppvakt og full av energi.

Det har sikkert ingen sammenheng med liv i magen og hvordan de blir som personer, men nesten så jeg håper at lillebror blir en roligere fyr, for det var ganske slitsomt med en unge som aldri ville sove og aldri kunne ligge. hehe :D

Skrevet

Godt vi er flere - skal jo selvfølgelig ikke klage, er glad for at jeg kjenner bevegelse/spark. Hadde jo blitt bekymret hvis ikke.

Men merker bare jeg er så utrolig uopplagt om dagen, nattesøvnen er helt grusom, våkner opptil fler ganger om natten. Enten det er fordi lillemor driver med turn, jeg må tisse eller at jeg rett og slett ligger vondt. Jeg er ganske liten av vekst, og lillemor begynner jo og bli stor så det er nok litt trangt om plassen i magen. Noen spark og bevegelser er jo faktisk ganske vonde, nå dem siste dagene har hun liggi mye på venstre side og tatt noen skikkelig spark mot hva det enn er av involler som er der.. au..

Skrevet

Jeg har også en veldig aktiv krabat i magen! Jeg spurte gynekologen om det - om det stemte at en aktiv baby er en baby som har det bra i magen? Hun sa det stemte - hvis babyen ikke har det bra (morkakesvikt etc etc), har den ikke energi til å være aktiv. Så vi skal bare være glade til for at vi kjenner masse liv, det ER faktisk et tegn på at barnet har det bra, og det gjør det lettere for oss å følge med...

Ang aktivitet: Jordmora jeg var hos sist hadde vært på perinatalkurs nylig. Der hadde de fått høre at de IKKE skulle si til gravide at det blir "mindre bevegelser" nært termin. Det som er realiteten, er at bevegelsene blir ANNERLEDES, siden det blir trangt, men det skal IKKE bli MINDRE liv. Da må man ta kontakt med føden med en gang.

Skrevet

Jepp, jeg opplever også at bevegelsene ble annerledes når jeg kom litt lenger ut i 3. trimester. Mer rullende og bølgende bevegelser. Magen kan bli helt deformert til tider.

Jeg er også liten av vekst og kjenner at det dunker på urinblæra og presser opp mot ribbeina og lungene. Kan til tider være tungt og puste når babyen presser på overalt. Som oftest sparker han bare oppe til høyre, men har i det siste kjent at beina har beveget seg fra høyre til venstre. Er så gøy å kjenne babyen gnur seg langs magen og former den ;) Og det kan plage nattesøvnen til tider ja.

Jeg opplevde og opplever nå at jeg er i mer uggen form enn jeg har vært i hele 2. trimester. Men forhåpentligvis kommer energien tilbake de siste dagene før fødsel slik som forrige gang. Det trengs!! Har mye som skal gjøres før jul ;)

Lykke til videre da alle sammen :)

Skrevet

heheh må si jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver.. Nå er det ikke lenger små boble-aktige bevegelser jeg kjenner... Hun ruller over magen, fra høyre til venstre, opp og ned og rundtomkring hehe. Derfor meg og mannen min kaller henne turneren :):) Og selvfølgelig av og til ser man en arm eller et bein som stikker noen cm ut av magen, og når jeg ser det får jeg helt tårer i øynene, for det er så sykt og tenke på at det bor et lite menneske inni meg :):):): ååh som jeg gleder meg til jeg får se henne:)

Skrevet

Håper virkelig ikke aktivitetsnivået i magen har noe å si for hvordan de blir utenfor! Nr1 var ROLIG i magen, flere ganger jeg ringte føden fordi jeg ikke hadde kjent liv på siste døgnet... Han er omtalt som barnehagens mest aktive unge!

- Nå er det et turbotroll i magen! Selvfølgelig glad for at virker frisk og fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...