TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Et par uker før fødsel fikk jeg sånt "føde-ansikt" som de kaller det, hehe. Ble på en måte litt oppblåst, men dette var jo allerede at par uker før fødsel da, du lurer kanskje på tegn som kommer litt nærmere fødsel?? Tja...jeg hadde to netter som jeg ikke sov i det hele tatt, var urolig, og hadde masse masse vonde kynnere (vanskelig å si når de gikk over til å bli rier). Men iaf...natten etter disse to nettene uten søvn så jeg frem til å forhåpentligvis få sove litt mer, leeeengtet etter sengen og søvn, samtidig som jeg gikk og hadde denne uroen i kroppen (for ikke å snakke om kynnerne som hadde bygd seg opp noen hakk). Og selv om ikke du vil høre om slimpropp; slimproppen gikk mens jeg var på do før jeg skulle stupe i seng, og jeg bare kjente at...æsj! Jeg kan ikke legge meg og sove likevel, vi må på sykehuset! Og vi kom oss avgårde, trøtte og fæle, og da vi kom på sykehuset hadde jeg 6 cm åpning. Trulta kom halvannen time senere Tror det er mange som merker at de sliter med å sove spesielt de siste nettene før fødsel. Og mens jeg skriver, så kommer jeg på at jeg også følte et veldig nedpress, spesielt siste dagen før fødsel! Vi hadde nemlig vært på tur med noen venner ut ved sjøen, og jeg husker jeg sa til venninnna mi at; seriøst! Det kjennes ut som at denna babyen er på vei ut her nå! Det var nok ikke så rart at det føltes sånn, når jeg tenker på det i ettertid, for fødselen var vel sikkert egentlig i gang da... ;P Siden jeg slet med hyppige, kraftige og faktisk regelmessige kynnere store deler av svangerskapet, var det ikke så lett å merke når fødselen faktisk startet, jeg hadde jo blitt lurt så mange ganger tidligere (av flere sammehengende timer med vonde kynnere som kom med 3-4 minutters mellomrom), så da fødselen faktisk var i gang på ordentlig, gikk jeg egentlig bare og ventet på at...jaja, det går vel snart over, sånn som det pleier å gjøre...-så det var slimproppen som ble det klare tegnet for meg på at YES! -nå skjer det på ordentlig Det som jeg nå fortalte om var fødsel nr.2. Med nr.1 husker jeg at jeg fikk veldig mye energi de siste dagene før fødsel, og ordnet som bare det i heimen -var nemlig første helga i advent, og jeg drev med storrengjøring og pynting av hele huset. Trulta ble født 4 dager før termin -kanskje pga all jobbinga? Lykke til med siste ventetida, håper du slipper å gå og vente så altfor lenge, og at du skal være sikker på at fødselen er i gang når den er i gang
Frøken Tredjegangs Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Hei! Jeg har blitt satt igang begge gangene, men jeg kan fortelle deg noen "fødetegn" mine venninner har hatt.. :-) - ekstra trett - løs avføring (naturlig klystèr kalles det....) - murrende smerter i ryggen - lett uro i kroppen Har du noen tegn, ser du er "fødeklar" ut ifra nicket ditt.. :-)
Puppemamma Skrevet 21. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2010 Ja, syns jeg har merket litt endring i dag, og lurer veldig på om dette kan være tegn på at noe e r i gang. Har hatt: -rosa/brunlig utflod -Utflod som kommer mengdevis plutselig istedefor jevnlig hele tiden - har i noen dager før i dag hatt litt mindre utflod enn ellers i svskapet -Veldig nedpress spesielt i dag (også vonde) -Hatt vondt i korsryggen, minner kanskje litt om mensensmerter.. spesielt sent på kvelden - men usikker på om dette er pga bekkenløsning... -og vært urolig-rar i magen den siste uken så jeg lurer jo veldig da. er jo fullmåne i dag og alt ting
**Lykke** Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Vannavgang, Hadde sex kvelden før. Gikk på do om morningen og da jeg kom tilbake og la meg gkk det ikke et minutt før det sa "knekk" i magen og jeg hoppet ut av sengen og sto på gulvet mens vannet fosset, så kom riene og de er jo ikke til og ta feil av, det gjør vondt!! Merket ikke noe serlig kvelden før egentlig, ikke som jeg husker
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Trultemor: Høres bra heldig ut, du 6 cm åpning før du egentlig skjønte at fødselen var igang!?! Var det lenge til termin eller var du på overtid? Amazing: Da jeg fødte sist hadde jeg NULL tegn på forhånd, oppførte meg veldig "ugravid" hele graviditeten - også dagen før ting begynte å skje. Startet med vann"avgang" som viste seg å bare være en lekkasje:P Ett døgn etter mye styr og om og men var jenta mi ute.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Hehe..Tja...heldig? Vet ikke helt, jeg... Som jeg skrev, så hadde jeg jo masse kynnere gjennom hele svangerskapet, og fra ca uke 24 ble disse kynnerene veldig kraftige og jeg hadde det jo hele tiden. Stadig vekk hadde jeg kynnere som var regelmessige med 3-4-minutters mellomrom i flere timer sammenhengende, og dette var VONDT altså, det var så jeg trodde fødselen var i gang, og jeg var faktisk bombesikker på at jeg kom til å føde lenge før termin. Utrolig nok gjorde jeg ikke det, men gikk med disse utrolig slitsomme kynnerne helt frem til én dag før termin, da var fødselen igang på ordentlig. Grunnen til at jeg ikke dro på sykehuset tidligere enn jeg gjorde, var fordi jeg er et stabeist, jeg tror det må føles ut som at jeg skal dø før jeg søker hjelp (høres sykt ut, men sånn er det faktisk), og jeg har høy smerteterskel -eller det skal iaf MYE smerter til før jeg sier ifra (noe som ikke akkurat er en positiv egenskap bestandig, da det faktisk nesten har tatt livet mitt noen ganger). Det jeg fortalte om at vi var på sjøtur med noen venner, -på den turen klarte jeg så og si ikke å være sosial, jeg slet med å puste meg igjennom de hyppige og forferdelig vonde kynnerne (som senere viste seg å være rier, men jeg liker ikke å overdrive eller klage, så jeg kalte de kynnere), hadde vondt for å gå pga nedpress, og for ikke å snakke om hvor forferdelig det var å kjøre bil til og fra turen...hehe, det var et stykke med grusvei og en del humpler, og selv om mannen min kjørte så sakte han kunne, gjorde det jo bare helt grusomt vondt. Så mange andre høygravide ville vel da kanskje ha reist til føden allerede, og det hadde sikkert ikke gjort noe om jeg hadde gjort det heller.... ;P Men det gjorde jeg ikke, i og med at jeg er så sta... Så...heldig? Jeg vet ikke?? Hehe... Ok, greit å slippe å være på sykehuset i ørten timer og holde på med fødselen der, men faktisk så skulle jeg ønske jeg hadde kommet LITT tidligere, for jeg følte at tiden etter at vi ankom føden bare var kaotisk og hektisk, og jeg skulle gjerne fått roet meg litt mer før pressriene startet.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Vannavgang på morgenen termindagen, og slimproppen gikk også i løpet av formiddagen. Riene startet seint på kvelden og hun var ute kl 12 dagen etter Ingen andre tegn
Traveltobarnsmor! Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Våknet tidlig om morgenen av mensmurringer og måtte løpe på do ( naturlig klyster Da kom slimproppen. Så begynnte riene, moderate...hadde rier hele dagen med opphold innimellom. Var da 8 dager over termin. Dro ikke på føden før 2 om natten( hadde hele 2-3 cm åpning). 15 timer senere kom nurket.... Totalt 35 timer fra første ri da...( men da kan jeg si at jeg bestillte pizza hjem osv Aktiv fødsel var vel de 15 t på sykehuset. Krysser virkelig fingrene for at det går kjappere denne gangen
Lemonia Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Ingen som helst tegn, bare våknet plutselig av at vannet gikk.
Mamma`en til godgutten Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 våknet slimproppen gikk, fikk litt rier så gikk det 8 timer og vår lille prins kom til verden:)
gulda Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Ingen! Så ikke noe til slimproppen en gang! Så plutselig gikk vannet, og vi var i gang... Kjente ikke noe til kynnere, modning, nedpress -ingenting! Holdt på å gi opp håpet på babyen noen gang skulle komme ut, he he.. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå