Gå til innhold

Vannavgang for 1 døgn siden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, man bekymrer seg vel for mye av og til, men synes dette tar lang tid. Vannet gikk i går.(9 dager over termin...) Fikk bekreftet dette på fødeavdelingen, undersøkte fosterlyd og crp normal. Fikk beskjed om at vaginalundersøkelse ikke lenger er vanlig. Ingenting skjedde i natt, annet enn liiiiite søvn og noe jeg synes er ekstreme mengder med vann som renner av meg. Ny runde med de samme undersøkelser i dag. Noe høy puls hos fosteret, men nok en gang sendt hjem for å vente. Blir vel satt igang i morgen hvis ikke noe skjer i natt. Noen som har opplevd det samme? Erfaringer fra fødsel? Gode råd for å få igang rier? Sukk, tviler på at det blir mye søvn i natt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, håper du slipper igangsetting. men rart de venter så lenge syns nå jeg! hadde du noen tegn på at kroppen var i gang før vannet gikk? :)

Skrevet

Hei!

Jeg føler med deg, bare for å ha det sagt, men snart har du nok babyen din hos deg!

Min første fødsel startet med vannavgang kl2.30 om natta, uten at riene kom noe særlig i gang. Ble undersøkt på KK påfølgende dag kl 15. Siden alt så greit ut, ble jeg sendt hjem i gjen med beskjed om at jeg måtte komme inn for inngangssettelse dagen etter igjen kl 9, noe jeg også gjorde, siden riene mine ikke kom skikkelig i gang.

Alt gikk fint, men tøft å vente så lenge! Ikke lett å slappe av i en sånn situasjon.

Føler du deg usikker, så bare ring Føden.

Har desverre ingen gode råd, men vil bare ønske deg lykke til!

Skrevet

Hei, opplevde det samme som deg. Vannet gikk uten at noe mer skjedde. Ble sendt hjem fra sykehuset med beskjed om å komme tilbake om ett døgn. På sykehuset her jeg bor er det praksis å sette igang fødselen 24 timer etter vannavgang.

Dro på sykehuset dagen etter. Da jeg ble undersøkt hadde jeg allerede 6cm åpning, så jeg ble satt på drypp for å få igang riene. 1,5 time etterpå var gullgutten ute :-) Intens, men flott fødsel.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg måtte til slutt settes i gang etter to døgn, riene startet ikke av seg selv... Jeg måtte i tillegg legges inn og fikk sengeleie, siden hodet ikke festet seg, og var høyt og bevegelig.

Det er vanvittig kjipt å gå rundt slik, virkelig en stor psykisk påkjenning! Vannet renner og renner, det tar tilsynelatende aldri slutt... Hvor lang tid tar det før de setter deg i gang på sykehuset du hører til? De tar ikke vaginal undersøkelse pga faren for infeksjon. MEN uansett er det ikke lenge igjen, enten starter det av seg selv, eller så blir du satt i gang. Håper du slipper det siste, alltid bedre når fødselen starter av seg selv. Lykke til!!!

Skrevet

Hei.

Vannet mitt gikk nesten fire uker før termin, derfor ble jeg lagt inn og ikke sendt hjem.

Fikk beskjed om at fødselen ble satt igang etter 48 timer.

Jeg var veldig innstilt på å komme igang av meg selv, og heldigvis så kom riene 41 timer etter at vannet gikk.

6timer senere var gutten min ute, en fantastisk fødsel, ganske heftig siden det gikk så kjapt.

Gutten min bar ikke preg av å ha ligget så lenge etter vannavgang.

Jeg var glad jeg slapp igangsettelse :)

Lykke til dette går bra!

Skrevet

vet ikke om det er noe trost men man produserer hele tiden nytt fostervann også under fødselen... hadde eg vert deg hadde eg villet prøvd å hvile mest mulig få ladet opp til den store finalen og viss du slapper av roer kansje den lille seg og.

lykke til ihvertfall !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...