Bompibjørnen *født* Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Tok meg en tur på legevakta på lørdag, for jeg er så veldig forkjøla, så ville bare utelukke influensa og andre ting. alle prøver var normalt inkl.urinprøve.. men når han tok blodtrykket så var det på 160/90.. til vanlig 120/80.. han målte 4 ganger for å være sikker denne gangen.. syns bt mitt går opp og ned som en jojo i dette svangerskapet, og syns det er litt vanskelig å forholde seg til.. når skal man liksom ta det alvorlig at jeg har høyt bt når jeg helt sikkert to dager etter har helt normalt igjen.. jaja.. men fikk hvertfall beskjed om å sjekke hos fastlegen på mandag igjen, så får vi se hva det sier da.. Forkjølelse kunne øke BT noe men ikke SÅ mye.. Flere som har svaiende BT?? Hva gjør dere?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Jeg har også hatt et veldig bergogdalbane-BT.. Alt fra 85/50 til 140/90.. Det går opp og ned... Utrolig frustrerende, for man vet jo ikke når man skal reagere. For min del har det betydd at man følger litt ekstra med, men noe utover det har jeg ikke gjort noe særlig. Bare hatt ekstra kontroller
Miss Snow Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Jepp! Jeg var sykemeldt de sju siste ukene før permisjonen begynte på grunn av det til og med. Stort sett når det måles er det ganske normalt eller litt lavt, men i forrige uke var det på 134/96. Men da det ble målt på nytt etter at jeg hadde stått oppreist i noen minutter gikk det ned til 120/76. Jeg vil tro at de ville ha sendt deg videre på sjekk på føden om de hadde vært bekymra. Om du var litt stressa over sykdomssituasjonen/legevaktbesøk i tillegg, så kan jo fort blodtrykket gjøre et hopp. Siden du skal sjekke det igjen imorra, så får du funnet ut litt mer da også. Er det fortsatt høyt, så kan du jo uttrykke at du er litt bekymra for det ihvertfall, slik at det sjekkes ekstra nøye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå