Bellbaby Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Stakkars liten.. han sover vanligvis så godt, men inatt var han virkelig plaget. Begynte med grøt for ca 2 uker siden, og han elsker det. Gir alltid sviske- eller fruktmos etterpå for å unngå hard mage, men det hjelper ikke nå. Ser at han plages, trykker på for harde livet og så kommer det bare én og én hard liten klump. Ga eldstemann ren maltekstrakt på en skje ved måltidet, men leste nylig at det er "farlig" med malten fordi det er så slimete at det lett kan hope seg opp i halsen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Øke mengden sviskemos kanskje? Prøv med et helt glass f.eks, da får du sikkert fart på sakene;)
Bellbaby Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 Takk for svar ) Jeg ga han et helt glass sviskemos igår kveld.. derfor skjønner jeg ikke at det går an..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 hmm, nei det var jo rart da... Men kan du ikke ta en god porsjon malt oppi en liten flaske melk eller vann f.eks da? Det pleide som regel å gi ønsket effekt her i gården ihvertfall, og opplevde aldri noe problemer med slim osv..
bitthen Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Har du prøvd å hjelpe han å bæsje? Ta et termometer, ha litt salve på tuppen og stikk i baken som om du skulle måle tempen. Dette igangsetter trykkrerefleksen og kan hjelpe han å bæsje. Har gjort det på min, bæsjet i vei. Og pøs på med sviskepurè.... Ta kontakt med lege om han har stort ubehag. Du kan da få vidundermiddel på resept.
Bellbaby Skrevet 21. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2010 Skal prøve ) Takk for tips!
gedine87 Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Har du prøvd sukkervann??? det skal også hjelpe har jeg hørt.. Sitat fra skriv fra sykehuset: Effekten av sukkervann kommer i løpet av 5-10 minutter og varer fra 1/2 - flere timer. Behandlingen er enkel: Foreldrene lager blandingen fra kokt vann som tilsettes vanlig rørsukker (druesukker virker ikke). Det tilsettes 12 g sukker pr 1 dl vann (12 g er en strøken spiseskje, eller aller helst en strøken måleskje på 15 ml). Jeg har gitt 2 ml av dette (sannsynligvis er 1 ml nok!) over ca 1/2 minutt ved at barnet suger det i seg fra en sprøyte, men det kan sikkert også gis på en smokk (må da passe på at barnet ikke suger smokken ned i halsen!) Foreldrene vil se om dette har effekt i løpet av 1 dag, vanligvis fra første forsøk! Det gis når barnet skriker av kolikk, og da gjerne hver 1-2 timer hvis det er nødvendig. Sukkervann er et medium for bakterier. Det bør derfor bare lages en oppløsning for et par dager om gangen. Dette kan oppbevares i kjøleskap, men porsjonen som gis barnet bør vel være tatt ut og varmet slik at det har romtemperatur. Jeg tror at vannet bør kokes før og ikke etter blanding med sukker da koking av sukkervann kan føre til en viss karamellisering.
bitthen Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Sukkervann hjelper kun mot magesmertene, og har ingen effekt på fortstoppelse som er årsaken til smertene.
Bellbaby Skrevet 21. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2010 Kjempebra tips om termometer ))) Da kom det ut i lange baner for å si det sånn.. Det var utrolig mye i den lille magen, og etterpå var han sååå glad og fornøyd. Har følelsen av at dette blir en bra natt! Tuuusen takk!
bitthen Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Så bra at det virket Ble litt glad jeg og Det er utrolig hva det er plass til i de små magene
Junigutt 2010 <3 Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Jeg må også takke deg Bitthen! Det fungerte virkelig! TUSEN TAKK
LittLykkelig Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Vi gir han 5 ml avkjølt fennikelte på "sprøyte" ved behov. Fungerer som bare det. (Sånn pakke med pose-te fra helsekost). I tillegg har jeg sviskemos i grøten hans. Jeg fikk forresten følelsen av at min reagerte veldig sterkt på malt. At han fikk ondt i magen av det. Så det brukte vi kun to ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå