Gulljentene Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Nå sliter jeg veldig med denne ekle utfloden altså! Har alltid vært plaget med LITT, men i svangerskapene er det alltid verre - får alltid påvist leukocytter i urinen pga dette for eksempel... Men nå siste par dagene, ÆÆÆÆSJ! Det går liksom én time fra jeg står opp til det er synlig gugge i trusa/truseinnlegget :/ Og det KLØR! Og jaggu kjennes det ut som at det har kommet noe som ligner på åreknuter eller hemoroider på sidene av kjønnsleppene også - yuk! Jeg vasker meg da for pokker nedentil med vann hver dag og annenhver dag med intimsåpe(vet man ikke skal bruke altfor mye av dette oppi der...), skifter undertøy/innlegg hyppig og alt det der...så HVORFOR? Pleier ikke ha allverdens med hår nedentil men nå er det litt risikosport å få det vekk, så har blitt noe mer der selv om det ikke er noen urskog Kan det ha noe å si? Eller kan det være et tegn på at noe skjer??? Er 38+2 idag...
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. november 2010 Det er IKKE gjennomsiktig, heller hvitt, s¨da er det neppe fostervannslekkasje, men ikke er det slimete heller, så denne berømte proppen tror jeg heller ikke det er - bare sånn helt forresten liksom
3gutter_og_1jente Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Hei. Tror ikke du får mer utflod pga du har mer hår der nede, fra naturens side så er det jo liksom egentlig det man skal ha. Du har ikke fått en sopp infeksjon da? Siden du også klør? Men så klart du kan jo også klø fordi du har mer utflod enn vanlig. Og det er jo godt mulig at ting begynner å skje der nede, selv om ikke det er fostervann eller slimproppen som kommer. Jeg hadde mer utflod enn vanlig de to siste ukene før tredjemann ble født. Lykke til, også håper vi at det skjer noe snart
mamma til lillingen Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Skyld på hormonene, sier min jm. Det skal være mer utflod, litt smurning, sier hun. "åreknuter eller hemoroider" - det er da strengt tatt ikke det samme i det hele tatt! Er det utslett, kuler eller hva? Du får ta det opp med legen eller jm på neste kontroll.
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2010 "Åreknuter eller hemoroider" - he he, tør ikke se ordentlig etter med speil selv for er redd det ser ut som dommedag på gang der nede nemlig Tror det er åreknuter for har litt av de rundt trusekanten, men de er små, heldigvis...Er litt småklumpete Neste kontroll er ikke før 2.12., håper liksom på at jeg er nærmest har født eller er godt i gang før den tid
jlille Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Jeg hadde det også slik, men det var sopp til meg.. :/ Måtte ta slike vaginalpiller.. nå er det helt fint og normalt der nede
Bompibjørnen *født* Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Skader jo ikke å ta en canestenkur.. bare for å være på den sikre siden... kløe og mye utflod er jo et tegn på sopp ja..
Cjeb Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Jeg har det akkurat som du beskriver (- åreknyter). Jeg bruker truseinnlegg døgnet rundt, og må skifte relativt ofte. Jeg opplever det sånn at dersom jeg ikke skifter innlegg SÅ ofte, begynner det å klø. Tror det er fordi det blir altfor vått. Men er det pga dette du alltid får utslag på leukocytter? Har dette jeg også, og går derfor konstant på antibiotika. Jeg spurte legen min, og det eneste han ville råde meg til var å smøre med canesten (mot kløen).
Gulljentene Skrevet 21. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2010 Cjeb: Urinen min har blitt sendt til dyrking på sykehuset ved 2-3 forskjellige anledninger, og intet galt :/ Bare mye utflod liksom... Ingen UVI ihvertfall. Hadde utslag på leukocytter omtrent hele forrige svangerskap også, jm mente at noen "blir bare sånn" under svangerskap. Hurra... Men får kjøpe meg en tube Canesten og smøre på
Cjeb Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Okei, de har sendt inn urinen min til dyrkning på hver kontroll, og går nå på min 5. Antibiotikakur i svangerskapet (er ca 35 uker). Må vel belage meg på å gå med dette en liten mnd til. Kjøp en tube canesten, og smør på selv om det ikke klør også, forebyggende. :-) håper det blir som normalt igjen etter fødselen. Du nermer deg jo termin nå, så lykke til! :-)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 For å unngå utslag på urinen kan du tørke deg godt med f.eks intimserviett før du tisser i glasset. Det funka på meg, ingen flere utslag. Spurte legen min, og vet at det er litt forskjellige svar å få rundt omkring, men hun sa at man bare kan behandle mot sopp som vanlig inkludert vagitorie. Smøring funka ikke på meg så nå setter jeg inn en "pille" hvis det klør for mye. Relativt normal utfod etter det.
Cjeb Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Mr & Mrs Smith and Smulene: får man kjøpt disse stikkpillene i pakninger med flere? For jeg har tatt 2 sånne stikkpiller tidligere, og de funka så utrolig mye bedre enn kremen. Men jeg finner ikke disse stikkpillene i apotekhylla, uten å må kjøpe kun en pille + en tube med canestenkrem. Da jeg hadde soppinfeksjon før jeg ble gravid, fikk jeg resept av legen min på en tablett (vanlig som man putter i munnen), og det ble bra med en gang. Supereffektivt. Men han vil ikke gi meg denne under svangerskapet, da det ikke er gunstig for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå