Gå til innhold

Hva spiser deres baby på 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi spiste nærmest alt jeg ga henne i begynnelsen, da hun var ca 6-7 mnd, men nå i det siste har hun begynt å ikke ville ha noe som helst, drikker for det meste bare morsmelk igjen...

Spiser kanskje 2-3 skjeer grøt som jeg "lokker" i henne, vil omtrent aldri ha brødskive, men middagen er hun litt flinkere til å spise, men vil helst ha sånn på glass, og spiser kanskje et kvart glass.

Jeg mener jeg prøver å tilby alt mulig, og vil ikke at hun skal bli kresen med mat...håper det bare er en fase. Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini spiser både grøt, middag, fruktmos og drikker melk og vann. Er litt kresen på skiver ennå, men har ikke gitt opp. Merker når han var syk så var det helst melk vi fikk i ham + litt fruktmos og grøt.

Har du ikke introdusert frukt ennå?

Skrevet

Min er møkklei grøt, og har aldri vært særlig begeistret for sin egen middag ( min med salt og krydder derimot..) Det jeg får i han er brødskiver og frukt/youghurtglass. Lager velling av MME og grøtpulver som han drikker, på den måten får han i seg litt grøtpulver med god næring i. Han er ellers glad i å få voksenmat i biter. Boller, kjeks, pizzaskorper f.eks men prøver jo å begrense dette til smakebiter.

Skrevet

Mini her er glad i mat. Det går litt i perioder, nå vil han f.eks ikke ha middagsglass, han vil heller ha vår mat.. I dag spiste han stekt kyllingbryst, kokt gulrot, brokkoli og potetmos uten krydder. Krydret vår etter å ha tatt av litt. Han spiste masse, skal nevnes at han spiser middagen selv om dagen, også putter jeg litt inn i munnen hans innimellom. Ellers spiser han to-to og en halv porsjon grøt morgen og kveld og et fruktglass og kanskje litt brødskive til lunsj. Ved siden av dette ammes han ca fire ganger i døgnet. Også får han smake litt om vi spiser noe utenom måltider, i går var vi i barnebursdag, og han ble skikkelig sinna da vi spiste kake, så han fikk smake litt smuler.

Skrevet

Jeg skjønner at jeg er veldig heldig. Jeg har en jente som spiser det meste. :) Alt av vår middag(ikke sterk mat som feks indisk), med kjøtt og grønnsaker, kylling og svin alt går ned på høykant. Fruktmos er hun veldig glad i, men ikke frukt i biter. Vi jobber litt med det akkurat nå.

Spiser både grøt og brødskiver og krever å få smake på alt vi har. :) Har begynt med litt melk og hun liker det veldig godt.

Sluttet å amme rundt 6mnd da hun viste null interesse etter at fast føde ble introdusert. Så nå drikker hun 3-4 flasker med mme om dagen.

Hun er veldig flink å drikke. Vann, juice, smoothie går ned på høykant :)

Skrevet

Har en gutt på nesten 10 mnd, han har vært glad i det meste av mat så langt, men plutselig er det som du skriver. Han vil bare ha MME og nesten ingen mat. Han ble tilbudt mme til alle måltider (4 ganger om dagen). Men nå har jeg gjort om, gir han flaske med vann når vi begynner å spise. Jeg gir han også noe å leke med (korken på flasken) samtidig som jeg mater han og både i forrigårs og i går spiste han opp alt til alle måltider. Når han er ferdig med maten gir jeg han melk, drikker til han blir helt mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...