Gå til innhold

Eksamen i vente rundt fødsel, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å lese litt hver dag, men konsentrasjonen er ikke på min side for tiden. Eneste jeg tenker på er den aktive babyen min og fødsel. Ryggen stjeler også en del av tiden min, den verker EKSTREMT! For noen uker siden gikk det greit å lese, hadde ikke forventet dette. Noen som har lest til eksamen bare dager etter fødselen? Rekner ikke med at konsentrasjonen er på topp i ammetåka heller, hvor jeg bare vil bli kjent med baby, men viss andre har klart dette er det et håp. Det kommer jo også ann på hvordan gutten er når han kommer =P Dette er ikke klage, men trenger litt tips og erfaringer viss det er noen andre i samme situasjon:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også eksamen - hjemmeeksamen nå og muntlig framlegg ti dager før termin.. Skal jammen si at det ikke er like lett å konsentrere seg som det var før. Før kunne jeg sitte i timesvis uten pause og lese, nå faller jeg ut hele tiden. Det hadde jeg ikke forventet. Men jeg tenker som så, at jeg får gjøre det jeg klarer. Det betyr MYE for meg å fullføre begge eksamenene, så jeg SKAL gjøre det, for jeg vet at det blir enda verre hvis jeg må ta dem opp igjen når jeg har fått babyen. Men jeg har senket ambisjonsnivået ganske mye. For meg holder det å stå.

Før jeg begynner å lese/skrive, bestemmer jeg meg for at jeg skal holde på i f. eks en time uten pause (eller å gå inn på Barnimagen..) Når jeg har gjort det, belønner jeg meg selv med en liten titt. Det funker for meg, i allefall.. Og kombinert med at jeg godtar at jeg ikke yter 100%, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for det også.

Vet ikke om det hjelper, men, godt å vite at det er flere ukonsentrerte i samme situasjon! :o)

Skrevet

Hei :)

sitter med hjemmeeksamen i filosofi as we speak, og kjenner at motivasjonen ikke er helt på topp. Vondt i forskjellige stillinger pga bekkenløsning og dvs, men det må gjøres. Har ikke termin før i midten av januar, så får gå ut dette semesteret uten baby, så tar jeg et år permisjon slik at jeg kan bare være hjemme og kooose meg med baby, så starter jeg opp igjen om et år, så er heldig slik.

Hadde i grunnen tenkt å ha med baby på skolen når hun kom til, men ble anbefalt av både lærere og rådgiver å ta et år permisjon og slappe av med baby og bare være mor. Det er aldri godt å si hvor rolig eller urolig baby er når hun kommer ut, og det er avgjørende om det går an å ha henne med på forelesning, så jeg bestemte meg da om å ta et års pause :)

men så er det mange som fint klarer ha baby med, og foretrekker dette :)

Skrevet

Nurketmitt, jeg har også lagt lista lavere, det må bli slik! Mine eksamener er veldig viktig men det handler nå for meg også bare om å stå. Motivasjonen er der, mne den hjelper ikke stort på konsentrasjonen siden man er trøtt og sliten. Jeg skal også gjøre alt for å komme meg gjennom, håper bare ikke jeg går overtid og føder på eksamensdagene;-)

babymama88

Deilig med et år hjemme med baby da=) jeg ville også ha han med, mne som du sier, det er umulig å forutse hvordan babyen er. Nå når jeg er så sliten angrer jeg litt på at jeg ikke valgte permisjon, men jeg vet at mannen min, som skal ha permisjonen, klarer dette fint og kommer til å stille opp hundre prosent for meg mens jeg fortsetter frem til våren=) Så får vi laaaaaaaang sommerferie hele familien=D

Vi kan da være litt stolte av oss selv syns jeg, siden vi står på nå på slutten. Godt å høre om folk i samme situasjon og som forstår hvordan det er=) Ønsker dere lykke til med fødsel, barsel eksamen og skole =) Dere/vi er flinke!!! Dagens motivasjon fra meg, hehe.

Skrevet

ja vi er jammen flinke :) *klapper oss på skuldra* :)

Har enda 2 eksamener igjen etter hjemmeeksamen og er også litt i "bare jeg står" humør :) gleder meg til jul da er skolen over for denne gang og baby rett rundt hjørnet :)

Lykke til med fødsel, barsel og skolen :)

Skrevet

Godt å lese at det er flere ukonsentrerte studenter der ute!

jeg har 3 eksamener før jul,siste 18 dager før termin, har gått bra til nå , men nå merker jeg at jeg gjerne skulle "bygget rede" i steden for å konsentrere meg om fag...men SKAL klare det, er så godt å ikke utsette ting.

Lykke til med eksamener alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...