sillyfilly og Olivia Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Jeg har sett soya cheddar ost på Ica Maxi..
Misti Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 da mp jeg sjekke der tusen takk
Gjest Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Jeg leste en gang et intervju med en kar som lagde noe osteliknende av kokosnøttmelk. Kanskje du kan finne oppskrift? (sikkert mye billigere å lage selv)
It's all about me Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Da må jeg bare spørre om det er melk helt og holdtent som er fy eller om det er laktosen eller kumelk? For det finnes jo oster av geitemelk, og hvis det er laktosen som skal unngås så er det flere faste oster som er laktosefrie.
Gjest Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Da er kokos og soja (hvis han tåler det) din beste venn På helsekost og større matbutikker finner du en god del pålegg uten melk (noe av det er "ost"). Hvis du googler autism + nutrition finner du masse lenker med oppskrifttips til mat uten melkeproteiner (mange autister reagerer med magevondter på kasein). Bare som et tips
Misti Skrevet 21. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2010 Tusen takk for tips.. Han elsker ost så er det som er pri og finne nå
Gjest Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Tofutti har en kremost basert på soya, som heter creamy smooth. Jeg kjøper den på Spar.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Finnes flere melkefrie oster. Ekte geitost er melkefritt. Ellers bruker vi; http://utenmelk.no/wiki2/index.php?pagename=Oster de som er ramset opp på denne siden. Bruker den skivede fra Tofutti til pizza og ostesmørbrød.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 Disse ostene kan forøvrig stort sett kjøpes på; Meny, Obs, Maxi, Spar og Ultra. Ellers er det endel hesekost butikker som forhandler noen av de.
Misti Skrevet 23. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2010 tusen takk for svar. nå ble jeg kjempe glad.. nå blir alt enklere skal ta en runde og lette etter det
trollmor & trollungene Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Her bruker vi mozzarella ost som er lagd av bøffelmelk til gratinering. Gutten min har både protein og laktose allergi. Fåes kjøpt på noen rema 1000 butikker, ultra og i sverige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå