Gå til innhold

Trenger deres hjelp.

Lykkepill1

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig lei meg, og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til.

Har nå fått positivt svar på to graviditetstester, og ifølge en terminkalkulator jeg tok på nett, skal jeg være ca 5 uker på vei.

Jeg har alltid ønsket meg barn. Helt siden jeg var 5 og lekte med dukker, til jeg var 14 og bare ville bli voksen, helt til idag.

Jeg er i ett fast forhold. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, bare ett år, men vi bor sammen og har det helt utrolig fint. Han er som meg, og har ønsket seg barn i mange år. Alt dette er akkurat slik jeg vil at det skal være. Men så kommer det negative.

Vi har ikke penger. Altså, han har 100% fast arbeid, men storsett alt han tjener går til å betale regninger. så er det opp til meg og min lønning å betale for mat, husholdningsartikler, og alt annet vi måtte trenge. Dette har fungert helt fint fram til nå. Problemet er at jeg ikke har fast arbeid. Jeg er vikar, med jobb ut året. Så vet jeg ikke mer. Sjangsene for at jeg blir fast ansatt er små, og med tanjke på at jeg må bli fast ansatt innen 2 mnd, for å kunne få fødselspermisjon. og sjangsene for det er veldig små.

Jeg har så inderlig lyst på dette barnet. Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen der ute som har peiling på dette? Hva jeg har krav på, eller rettere sagt, om jeg har krav på noen ting?

Håper dere kan hjelpe meg! På forhånd takk.

Fortsetter under...

Heihei:)

ring og avtal ett møte med NAV..de kan fortelle deg utifra inntekter på hva slags stønader du har krav på..

Legen din vil også hjelpe deg med dette..

Tenk heller på det gode enn det negative..Man vil alltids klare seg..Dere har sikkert familier rundt dere som vil støtte dere,hjelpe dere og være der for dere..For å ikke snakke om venner..

Dette klarer dere:)

Lykke til:)

Tror ikke du behøver å være fast ansatt innen 2 mnd som du skriver. Så lenge man har vært i arbeid 6 av de 10 siste mnd før fødsel, har man krav på foreldrepenger fra NAV. Jeg har selv bare vikariat og rekker akkurat og ha jobbet 6 mnd før jeg går ut i permisjon ;o) Hvor mye du får utbetalt avhenger av hvor mye du jobber under denne tiden, altså 50% eller mer. Jeg selv jobber 100% og synes dette fungerer bra enn så lenge.

Flott å høre at dere skal beholde barnet :) Vi lever i en velferdsstat, så man er ganske sikret økonomisk til å få ett barn, uansett forutsetningene. For meg blir det feil å velge bort ett barn pga. økonomi, så det er bra NAV/staten støtter opp, så man slipper å basere ett valg pga. penger! Så dette går nok bra skal dere se :D

Gratulerer & lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...