Gå til innhold

Her kommer omsider min fødehistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne fødselen begynte helt annerledes enn med eldstebarnet, så jeg ble litt paff. Jeg hadde i flere dager lurt på om jeg lakk fostervann for det var stadig vått i trusa. Tror i ettertid ikke det var det var, men tynn utflod. Dessuten hadde babyen i magen forandret rytmen sin de siste dagene, og var mer urolig og romsterte på natta mer enn før. I tillegg hadde jeg begynt å få kynnere og mensmurringer. Men termin kom og gikk, og jeg var frustrert og deppa da jeg gikk til sengs den dagen. Våknet kl 4 på natta av at jeg måtte tisse, og så at det trusa utvilsomt var våtere enn vanlig. Men det så helt blankt ut, så jeg tenkte jeg skulle ringe fødeavd neste morgen for å høre om det skulle sjekkes, for jeg var ganske sikker på at at det ikke var fostervann. La meg igjen, men var skikkelig urolig og fikk ikke sove. Det murret, men var ikke vondt, og ingen stillinger var behagelige.

Til slutt stod jeg opp kl 5.30 for å prøve og tisse igjen, og da jeg kom ut på do kjente jeg noe helt merkelig varmt som sildret ut, og jeg skjønte at det var vannet som måtte ha gått! (Vannet gikk aldri v. forrige fødsel så jeg hadde ingen anelse om hvordan dette kom til å føles). Ble stående rådvill på badet og så etterhvert at vannet var grønnaktig. Da vekket jeg mannen min og ringte fødeavd, og fikk beskjed om å komme inn med èn gang. Da var det bare å kjøre til barnevakt, pakke ferdig bagen i all hast og kjøre av gårde! Ble sjekket for fosterpuls og spark m en gang jeg kom til sykehuset og alt sto bra til med baby.

Men etter hvert ble det klart at jeg måtte settes i gang, pga misfargingen av fostervannet og at jeg ikke hadde noen regelmessige rier selv ennå (kun sporadiske). Fikk modningspille kl to på ettermiddagen, og fra halv fire haglet riene! Det var ganske intense smerter med få pauser, men heldigvis fikk jeg epidural som tok brodden av de verste smertene. Kl sju/kvart over sju på kvelden hadde jeg full åpning ikke lenge etter var lillejenta vår ute! For en lettelse! Slutt på smertene, uten å revne og en perfekt og velskapt jente som kom ut! Merkelig hvordan alle smerter bare blåses vekk i det øyeblikket barnet er ute, det er som å slå på en bryter og så er man seg selv igjen :)

Nå er vi hjemme og koser oss med ei lita jente som stort sett bare sover og spiser foreløpig. Borte er gravidemagen (om enn ikke helt, er ei myk "pølse" der ennå :) ) og så er man plutselig midt oppe i baby-hverdagen. Det er nesten litt vemodig og absurd at en graviditet kan ta så fort slutt, selv om man på slutten bare leeeengter etter å kunne bli kvitt magen og få hilse på babyen. Men det er helt klart bedre å ha baby på utsiden enn innsiden av magen, så det er bare å glede seg, jenter. Lykke til dere som fortsatt venter, så ses vi kanskje på Din Baby etterhvert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :D

Er snålt at man en dag er gravid og den neste har man babyen sin.hehe

Skrevet

Gratulerer så mye! =) Resten av oss satser på å komme igang under fullmånen i morgen ;) hihi! Hele landet kommer til å være fylt med gravide damer som vralter ut i månelyset for å fange månestråler!

Nyt den nydelige babytiden! :)

Skrevet

Gratulerer så mye :D Da fikk du baby NESTEN på termin da, og det er egentlig ganske sjeldent ;) Heldig du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...