Gå til innhold

hysteroskopi på mandag

nifficat

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ta hysteroskopi på mandag....... Jeg har vært gjennom mange ivf-forsøk, oh er nå snart i gang med første ed-forsøk. Har amh på 0.4. Men lurer litt på; hvis legen finner noe på hsg-undersøkelsen, som kan gjøres noe med, om vi da skal gå for et aller siste forsøk...???? Jeg er blitt 43 så oddsen er vel heller dårlig.:( Men det er så vanskelig å gi opp å bli gravid med egne egg....... men skjønner at jeg må begynne å se realitetene i øynene snart. Synes forøvrig ALLE er gravide rundt meg nå....det er helt vilt!!!! Fader, at det skal være så vanskelig, da!

(gruer meg litt til den derre hysteroskopien...............en venninne av meg besvimte av smerte da hun tok den)

Fortsetter under...

Lykke til!

Det går helt sikkert bra. Jeg vet ikke hve de gjør her i landet, men i Athen skraper de iallefall ut og ordner opp inni der :) Jeg drar dit om spiren(e) ikke sitter denne gangen. Kjenner ei som var der akkurat og det hadde gått veldig bra!

Og om ikke egne egg sitter, så er jo ED et alternativ også kanskje?

Klem

Tusen takk for svar, Mumrikken :))

Jeg tok hysteroskopien i går, og det gikk fint.Det var på langt nær så smertefullt som jeg hadde fryktet :) Legen fant ingenting. Tror du ikke jeg kan stole på det? Blir visst litt irrasjonell her, føler jeg....... man må jo stole på det legen sier.... Det var på en klinikk i Haugesund, veldig flink.

Han sa at sjansene for å bli gravid med egne egg var 1-2 %, ikke så gode odds med andre ord. Men vi har vært på forsamtale på Ava Tampere, og ble forespeilet medisinstart i januar, med innsett i mars. Legen jeg snakket med i går, anbefalte oss å se videre på andre alternativer enn å prøve flere ivf-forsøk med egne egg, så det er nok det vi må gjøre nå. Ønsket om ett barn til er veldig stort (som hos alle her inne), og det er jo fantastisk at det er kvinner der ute som donerer egg slik at vi kan få drømmen vår oppfylt.

Hvordan går det med deg, Mumrikken? Jeg har ikke vært så aktiv her på forumet, så jeg vet ikke hvor du er i prosessen. Er du i gang med forsøk nå?

Klem fra Niffi

Hei Nifficat

Jeg leser om ditt dilema og jeg kjenner meg igjen. For å korte ned min historie så jeg fikk samme beskjed (ca 2% sjanse) og i en alder av over 41 ville jeg ikke ta sjansen. Jeg ville ikke utsette meg, kroppen og kjæresten (og resten av omgivelsen) til mye vondter. Jeg har snakket med 4 leger/klinikker 3 ga oss ikke noe stort håp, den 4. skulle gjerne pøse meg full av enda mer hormoner og prøver (bare en liten startpakke kosta 7000 kr for medisinene og ingen garanti :/). Jeg gadd ikke å gjøre den klinikken rikere og meg mer deppa. Så nå sitter jeg har med to flotte embryoer i magen. Testen er i morgen. Jeg har to barn fra forrige forhold (18 og 20 år gamle). Men å oppleve å være gravid og gi et barn til oss selv var så sterk at det ble ED. Jeg så de befruktede eggene før de ble satt inn. Vet du hva, jeg ble utrolig glad i dem allerede da. Nå går jeg rundt og har morsfølelse de lux, de er jo så sårbare og det er mitt ansvar for å passe på dem. Men det må være opp til en og hver hva som er riktig. Jeg tenkte bare å dele mine tanker for jeg var litt redd selv. Lykke lykke til uansett hva du velger.

Hei Nifficat:)

Så flott å høre at hysteroscopien gikk bra! Ingenting er vel bedre enn at de ikke finner noe :) Jeg fikk også i likhet med deg og Andy 69 beskjed om at mulighetene med egne egg var forsvinnende små, og etter en litt (for) lang pause, gikk vi for ED. Først i Riga, før gulleggene ble satt inn i Athen i midten av november :) Er nå gravid, 4+6 i dag ;)) Krysser bare fingrene for at går bra!!

Ønsker deg masse lykke til videre i prossessen!!! Hold oss oppdatert da!

Klem

Annonse

Hei Mumrikken :o)

Gratulerer så MYE med graviditeten :))))

Det var utrolig hyggelig å lese! Jeg krysser fingrene med deg; dette skal gå bra! Vi har nå lagt alle tanker om å prøve med pergotime, egne egg ..... bak oss; nå går vi for ed i Tampere. Orker ikke flere negative runder Jeg er veldig, veldig glad på dine vegner :)

Masse lykke til videre i graviditeten!

God klem fra Niffi

Hei Niffi

Så godt for deg hysteroskopien gikk bra og de ikke fant noe.

Litt sladder her: andy69 satte inn to egg og har fått en positiv graviditetstest! Hun hadde høye verdier hcg -verdier og ble fortalt det kan skyldes to egg har festet seg, mulighet for tvillinger!

Så spennende dere har bestemt dere for eggdonasjon i Tampere! Må være godt for deg å endelig få tatt en beslutning og få litt ro rundt alt sammen.

Når skal dere starte opp? Dette blir spennende!!!!

Ønsker deg alt godt og et snarlig vellykket forsøk.

Varm klem

Hei Stjernemagnolia.

Tusen takk for svaret :0)

Så kjempeartig at andy69 har fått positiv test!!!!!!! Nå ble jeg jammen glad :)) Spennende å se om det er tvillinger.

Ja, det er godt å ha tatt bestemmelsen om eggdonasjon. Nå er det DET som forhåpentligvis skal gi oss det etterlengtede barnet. Kjenner skuldrene er senket nå, sjansene for at vi skal bli gravide er jo så mye størremed ed, enn med egne egg. Om vi ikke skulle lykkes på første forsøk, så håper jeg at jeg får overtalt samboer om å prøve litt til.

Jeg ringte akkurat AVA Tampere, og jeg stod som nr 3 på ventelisten. De forespeilet start i januar/februar. De er fantastisk, utrolig hyggelige der, og det føles veldig trygt.

Hvordan går det med deg, Stjernemagnolia?

God klem fra Niffi

Spennende og nytt dette her for deg. Tenker snart spørsmålene kommer haglende inn i tur og orden ;). Godt er det for det er stadig noe nytt å lære på dette forumet.

Du er allerede nr 3 på ventelisten! Her går det unna og det må være en lettelse for du har ventet ulidelig lenge på å få oppfylt ønsket dit. Kommer til å fortsette å se etter deg på donor egg/sæd forumet fremover (har sett du har skrevet på sidene der:).

Eggdonasjon er en fantastisk mulighet for å oppnå graviditet på. Suksessratene er veldig gode, særlig for de som setter inn blastocytter. Fatter ikke i min villeste fantasi hvorfor eggdonasjon skal være ulovlig i Norge når alle de fleste land tillater ed! Hallo, vi lever i 2010! Jeg støtter alle som reiser ut for å få utført eggdonasjoner eller andre tiltak for å få oppfylt sitt babyønske.

AVA Tampere har veldig mange fornøyde kunder og babyer på samvittigheten.

Fikk satt inn 2 egg på søndag og første advent (navn på embryoene er stjerne, 5-delt og hjerte, 4 delt). Dvs jeg er på rugedag 4. Prøver å ikke ha for store forhåpninger og kommer ikke til å teste før blodprøven neste fredag.

Hei Stjernemagnolia.

Ja, det blir en spennende tid fremover :) Denne gangen har vi holdt kortene tett til brystet; det er ingen som vet at vi skal i gang med forsøk, og det er godt!! Enig at det er helt utrolig at eggdonasjon ikke er tillatt i Norge. Det virker som de aller fleste (fertilitets)leger her til lands er FOR at det skal bli tillatt med eggdonasjon i Norge. Enig med deg; full støtte til alle som må reise ut av Norge for å få barneønsket sitt oppfylt.

Så spennende med Stjerne og Hjerte, Stjernemagnolia :o) !!!! Måtte de klore seg godt fast i mange måneder til!! Masse, masse lykke til i rugetiden!!

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...