Gå til innhold

Kan jeg klippe neglene til lillegutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på snart seks uker som har sylskarpe, lange negler på hendene... på barsel sa de at vi ikke måtte klippe neglene fordi de kan bli betente, men at vi bre skulle rive av neglene når de brekker.. med datteren min gikk dette veldig greit, da de brakk lett.. men neglene til lilelgutt brekker ikke og jeg klarer ikke å rive av..vil jo ikke at han skal få vondt!!

Så, når kan man egentlig begynne med negleklipper? Det er såå vondt når han plutselig kjører en liten syyyylskarp negl rett i puppen under ammingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med negleklipper med en gang. Ikke noe betennelse her, bare ikke overdrive klippingen det. Kjøpte neglesaks for baby, de er supernøyaktige.

Skrevet

Får du det til på en enkel måte kan du gjøre det - ikke noe problem :-)

Skrevet

Takk for sva!Da går jeg til innkjøp av saks til baby og gjør et forsøk! :)

Skrevet

Jeg hadde også det problemet med syylskarpe babynegler, så jeg kjøpte en baby-neglesaks på apoteket og klippet neglene hans :)

Første gangen gjorde jeg det når han sov, og det gikk kjempebra! Saksen var virkelig supergod.

Andre gangen jeg skulle gjøre det så gjorde jeg det mens han var våken, og det gikk ikke like bra for å si det slik. Jeg gjorde det alle frykter når de klipper neglene, og klippet han litt i fingen. Et bittelite stikk så det ut som, og det kom faktisk en liten dråpe blod også! Jeg begynte nesten å gråte, mens lillemann ikke enset det engang, og bare smilte videre ;)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg rev den første tiden, men han fikk også sterke negler etterhvert. Jeg klipper helt av nå, men i starten klippet jeg litt i hjørnet og rev av resten om du skjønner? Var litt nervøs for den huden.. Ellers vet jeg at mange filer neglene også, men det er jo mye lettere å klippe. Jeg klipper på stellebordet og han er heldigvis helt rolig. Det er værre med føttene! ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte en glassneglefil på apoteket. De er mye bedre enn vanlig neglefil, for de vanlige må du legge litt trykk på for å få filt med. Glassneglefil bare drar du forsiktig over neglen :)

Jenta mi er snart 4 mnd, og jeg har så vidt klippet neglene hennes når de har blitt for lange. Men jeg er kjemperedd for å komme for langt ned, så derfor velger jeg oftest fil.

Skrevet

Oi! Jeg har klippet neglene på jenta mi flere ganger siden vi kom hjem fra barsel for 8 uker siden! Huff, visste ikke at de kunne bli betente. får være litt forsiktig fra nå av da...

Skrevet

Har klippet neglene fra hun var en uke gammel. Og avhengig av hvem man snakker med dette med riving vs klipping - det er fullt mulig å rive neglene for langt ned også og således få betennelse. Så greia er vel egentlig : vær forsiktig uansett hva du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...