Gå til innhold

alkohol og prøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka tenke dere om det jenter?

Nå har meg og sambo prøvd i 1 - 1,5 år og å være helt avholds frista lite.. nå har eg kjøpt meg clearblue fertilitetsmonitor. Den slo ut på max fertilitet i går og i dag og vi har hatt oss begge dagane *knegg knegg* :P

MEN.... i kveld får vi besøk og ei øl frista litt ;) Sånn eg har forstått det så slår monitoren ut like før el og i følge el-kalkulator så har eg el i morra, noe som passa godt i forhold til max utslag på monitor i går og i dag. Er det dumt av meg å ta meg et par øl i kveld eller skulle det ikkje gjøre noe trur dere? Snakka ikkje om å drikke meg full, bare kosedrikke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt man ikke veit har man ikke vondt av, men nå veit du jo-og da kan det være lurt å la være å drikke. Det er det som er så irriterende med all denne behjelpelige teknologien. Jeg prøver å få barn for andre gang, og prøver å la være å drikke fra EL fram til en evnt graviditetstest. Men likevel tok jeg meg en liten drink på fredag. Ellers rører jeg det ikke. Selv om jeg synes det er i overkant hysterisk!

Skrevet

Jeg har ingen aning ang dette temaet, men venninna mi ble gravid på første forsøk og det var faktisk i beruset tilstand :P (grunnen til at hun vet at det skjedde akkurat da er fordi det var eneste gangen hun og typen hadde sex den mnd). Jeg tror ikke man skal være så hysterisk jeg. Skjer det så skjer det, er min mening :)

Skrevet

Jeg drikker ett el to glass selv om jeg har eggløsning, for føler at jeg ikke kan være helt hysterisk...da blir det liksom veldig TYDELIG at vi prøver om jeg skulle holdt meg helt borte fra alkohol 3 uker i måneden...og har ikke lyst at hele verden skal vite at vi prøver (og ikke får det til)...ikke enda ihvertfall...

Men du må jo selv gjøre det som du føler blir riktig for deg!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Ja eg og syns det e litt vanskelig å være helt avholds når det nå tar si tid. Vi prøve på nr. 2 nå (nr. 3 til sambo - han har ei datter fra før) og med nr 1 brukte vi 3 år før positiv test og nå har det da gått 1 - 1,5 år uten resultat.

Tenkte som så i går at siden monitoren vise max utslag like før el så trur eg da at el er i dag. Endte med at eg tok meg ei og ei halv sånn glass-øl. Håpa det ikkje ha gjort noen skade, kan ikkje helt skjønne at det skulle gjøre det i og med at en evt befruktning vil skje i løpet av detta døgne. Om eg har skjønt og forstått alt rett ;)

Skrevet

jeg drakk den dagen jeg hadde max på monitoren for el er jo ikke før 12 til 36 timer senere ;) jeg ble gravid!! og har ikke tenkt noe på det i etterkant for å si det sånn ;) men tok d jo roligere enn vanlig da ;)

lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...