Gå til innhold

Har DU en 7-seter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kn du i så fall si hvilken bil du har og hva du er fornøyd med, og hva du ikke er fornøyd med med akkurat din bil? Kjempesnilt om du orker :-)

Skrevet

Zafira, Høy god traust familiebil. minus at det er veldig trangt på bagerste rad (brukes kun når vi har ekstra med på kortere turer)

Skrevet

Vi har en Peugeot 5008.

Super bil, er veldig fornøyd ;-)

Skrevet

Chevrolet tahoe.

VELDIG fornøyd

Skrevet

Så snill dere er som svarer :-) Kan dere si noe om plass i bilen til barneseter, bagasje osv også? Vi har 4 barn, så vi må kunne bruke de bakerste setene og hjelst ha med en liten trille også.

HI

Skrevet

Spørs vel hva man har behov for. Har Toyota Verso. Er god plass andre rad til 3 barnestoler. Ingen har prøvd å sitte i baksetene, så kan ikke uttale meg noe om dem. Men god plass i bagasjerommet syns jeg når setene er nedslått.

Skrevet

volsvagen sharon er veldig fornøyd. lett å ta ut og inn setene etter som jeg trenger dem og god å kjøre

(det er foresten ikke jeg som eier den, men pappa, men siden han ikke liker å kjøre så kjører jeg han stort sett dit han skal med den bilen. så jeg har kjørt den masse)

Skrevet

Vi har også 4 barn og har Tahoe

Vi har 3 stk på rad 2 (bare magebelte i midten, men poden sitter bakovervendt ennå så da går det!) og bruker kun ett sete på rad 3. Rad 3 er inndelt i 2 separate seter som vi kan ta inn og ut etter behov. Når vi kun bruker ett sete der er det plass til vogna ved siden av.

Skrevet

Har en Ford S-Max og er veldig fornøyd.

Både hos S-Max og storebror Galaxy består andre seterad av 3 individuelle seter. Dvs at de kan stilles inn hver for seg som passasjersetet forran. Plassen er også deretter. Helt supert.

På S-Max er det litt trangt på tredje seterad, men den fungerer fint siden 2 seterad kan stilles forrover. Men på Galaxy kan du også stille tredje seteraden bakover for mer benplass. Avstanden ned til gulvet er også bedre der.

Så til deres behov hadde jeg sett på en Ford Galaxy.

Disse bilene har også ofte masse morsomt ekstrautstyr som gjør veier opp for at det ikke er noen sportsbil, he he.

Skrevet

Peugeot 5008 har plass til 3 IsoFix seter i midterste rad.

Veldig mange bil er har her 2 hele, og et 1/2 sete hvor det 1/2 har mage belte. Denne bilen har 3 hele seter det, og 3 punkt-sele på alle plassene.

De to siste setene bakerst kan legges ned under gulvet. Disse 2 har også 3 punkts-sele.

Tror du fint vil klare å ha en liten trille bak med begge baksetene oppe.

Du vil iallefall klare det med et av setene ned, og et oppe (6 sitteplasser). Det har vi gjort flere ganger.

Skrevet

Takk for svar, da vet jeg litt hvilke biler vi skal kikke på :-)

Skrevet

Vi har Toyota Previa. Vi har tre barn og bruker de to bakerste sjelden. Det er god plass til baggasje og faktisk endel baggasjeplass med sju seter i. Vi har vært på helgetur med tre voksne og fire barn i denne. Det gikk fint, men ingen av barna brukte vogn da.

Det jeg liker med bilen: god plass til baggasje, tre barneseter i andre rad, skyvedør er genialt(!), driftssikker. Negativt: det er ikke 4-hjulstrekk, bilen selges ikke ny i Norge(vi har2006 modell), ekstrasetene felles ikke ned i gulvet, men taes inn og ut etter behov.

Lykke til med bilkjøp!

Skrevet

Med 4 barn ville jeg kikket på VW Caravelle eller liknende. Dette fordi det ofte er kronglete med en vanlig 7-seter hvis du trenger 4 barneseter (ett sete på midtraden må ofte vippes opp for å komme til bakerste rad, noe som er klønete med bilsstoler i alle setene). Alternativet er ofte å ta vekk ett av sidesetene i midtraden og ha to barn på midtraden og to bakerst. Bagasjeplassen er da ca null i de fleste 7-setere...

Vi har 3 barn i barneseter og har en Peugeot 807. God bil med praktiske, romslige seter (også de bakerste), samt skyvedører. Gedigent bagasjerom. :o) Ikke akkurat noen vinterbil, da (problemer med at skyvedørene fryser). Men vel verdt å sjekke ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...