Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Vi har prøvd å bli gravid et par år nå, vært gjennom grundig utredning og alt mulig slags forsøk, men nå står vi i kø for å komme inn å ta prøverør.

Vi er klassifisert som "uforklarlig barnløs", jeg lurer litt på hvilke sjanser jeg kan ha med prøverør da...?? Er det mange der ute som har hatt den diagnosen og lyktes med prøverør??

Fortsetter under...

Vi er også uforklarlig barnløse, og mange med oss. Av de som er ufrivillig barnløse så sies det at opp mot en tredjedel er uforklarlig barnløse.

I utgangspunktet skal det tilsi gode odds ifbm IVF, men det kommer også an på deres "kasus"; f.eks alder, hormonnivåer, sædkvalitet/mengde, eventuelle tidligere graviditeter, livsstilsfaktorer (vekt, røyk, alkohol, kosthold, mosjon etc).

Ved hvert enkelt forsøk varierer noe fra klinikk til klinikk hvor mange som blir gravide, men det ligger rundt 30%+. Så er det noen færre som føder barn.

Jeg har også lest noe statistikk som sier at det er rundt 50-60% som blir gravide ved hjelp av de tre offentlige forsøkene (nærmere 60%, tror jeg).

Det er lurt å ta en prat med klinikken om dette når dere kommer igang.

Lykke til!

Vi er også uforklarlig barnløse. Lyktes ved første ivf for 3 år siden:-)

Så det er bare å prøve, føler dette er litt som å spille lotto. Enten så fester egget seg eller så gjør det ikke. Har hatt flere fryseforsøk der eggene ikke har festet seg.

Lykke til!!

Vi var også såkalt "uforklarlig barnløse", men etter første uttak viste det seg at jeg hadde dårlig eggkvalitet. Vi måtte derfor ha 6 forsøk (og en adopsjon) før det ble magebarn og lillebror :-)

Hei ele!

Titter inn her fra 3.trimester!

Sjansene er gode ved IVF når en har diagnosen uforklarlig barnløs!

:-) Vi har 8 uker igjen til termin!

Vi har hatt 4 innsett, 1 negativ, 1 SA, 1 Eku og nå en spesielt pen babygutt i magen!

Lykke til!

Det er stor sannsynlighet for at dette kan gå veien!

Vell, jeg er 26, mannen 30, vi har vært gjennom grundig utredning hvor alt har sett bra ut av hormonnivåer og sædkvalitet. Vi har ingen barn fra før, har normal veit, røyker ikke drikker ca en gang i måneden, kostholdet er nokså sukkerfattig men med ein del fell og proteiner, og mosjon er det kanskje litt lite av, annet enn all aktiviteten denne prøvinga fører med seg da... :P

Det som bekymrer meg er at jeg har hatt mange såkalte kjemiske graviditeter, der egg har blitt befruktet men ikke har klart å feste seg. Håper det går fint med IVF, men det fører til litt bekymring for meg altså!

Annonse

Hei, ele.

Ut fra dette høres dere ut som veldig gode kandidater. Det at du har hatt kjemiske graviditeter viser også at eggene dine lar seg befrukte, og det er positivt.

Det kan godt hende at den ekstra støtten man får ifbm IVF som sikrer en fin slimhinne og tilstrekkelig progesteronnivå er det som skal til for dere. Ifbm IVF velger man også ut de beste av de befruktede eggene og det sikrer best mulig odds ved tilbakesetting.

Det er gode muligheter for dere, tror jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...