C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 kjenner jeg begynner få hetta,.. puppa ble likson tomme i går e.m, har pumpa å lagt han til ofte (nå hyler han når han skal ha pupp, føler je tvinger i han mat, men han er sulten). får han ikke til ta flaske... trenger tips til hvordan jeg skal gjøre dette... babyen e 3 mnd.. kun 3 våte bleier siden i mårres... ikke noe tiss i natt...
Nikamo Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Du kan prøve å gi han melk med kopp da - hvis han ikke tar flaske... Da slipper han å slite med sugeteknikken i hvert fall... Er du sikker påat du er tom for melk da - at han ikke bare har økedøgn, sånn at han liksom aldri blir fornøyd? Ser du skriver at du har pumpet, så da ser du såklart hvor mye som kommer... Bare prøver å "tenke høyt" her...! Har det vært skikkelig fulle tissebleier, eller bare bittelitt tiss? Tre våte bleier er jo ikke heeelt gæli, men burde jo hatt våt bleie i natt... Vet ikke hvordan det er å ringe barsel når babyen er 3 mnd jeg? Men hva med Ammehjelpen? Du har sikkert fått oversikt over hvem som er ammehjelpere i nærheten av deg fra helsestasjoenen...? Det fikk i hvert fall vi... hvis ikke kan du prøve http://www.ammehjelpen.no - her er oversikt over ammehjelpere du kan ringe. (Du ringer de privat ) Masse lykke til!
mamman til to gutter Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Du slutter ikke å produsere melk over natta, så ta det helt med ro. Det høres veldig ut som du har et økedøgn. Da kjennes puppene tomme ut og babyen vil ha mat mye oftere enn normalt. Hvis han ikke tar flaske, så slutter du å pumpe deg med en gang. Antagelig er det vanskeligere for han å få ut melka fordi du er stresset og så hyler han fordi det tar tid før melka kommer. Det aller viktigste er å stresse ned og så ammer du når han ber om mat, så lenge han vil og da fra begge puppene og så lenge/kort tid han vil. Drikk masse vann og ta det med ro, så vil melkeproduksjonen din i løpet av noen dager øke.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Hadde nesten samme problem bare det at jeg hadde for mye melk men lille gutt ville desverre ikke ta puppene lengre etter ett par uker. Han ville hell ikke ta flaska inntil jeg fant ut det var avent flaskene han ikke vil ha. Når jeg byttet til mam flaske gikk maten ned på høykant.
FanteGuri Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Håper ikke du har gitt opp amminga, det høres jo helt klart ut som økedøgn. Jenta mi har slike økedøgn rett som det er, hun er 2 mnd. Blir liksom ikke fornøyd i løpet av dagen, er sulten hele tiden, puppene kjennes tomme, men er jo ikke det... Neste dag er alt mye bedre, så hold ut! Hvis han stresser og du stresser med puppen, forsøk å roe deg ned, så vil han roe seg og ta puppen til slutt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå