Evigheten Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 ...skal man legge den med hodet ned på matta da, sånn at den må løfte hodet sitt selv? Min er 10 uker og holder hodet oppe leeenge, men klarer ikke å løfte det opp selv...
cadence Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Meningen er jo at babyen skal løfte hodet selv. Legg deg ned på matten sammen med babyen, og oppmuntre til å heve blikket og etterhvert hodet også. Kanskje "lokke" med noe h*n syns er spennende?
lykkeligmams<3 Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 heizann:O) Jeg selv legger en dyne på sofaen så legger jeg han hodet mot meg, og måtte venne han til det en stund før han nå ligger og koser seg samtidig som han hele tiden løfter opp hodet;) begynte med mye med dette ettersom det var deilig for kolikk smertene hans;)
bitthen Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Babyen bør trene på å løfte hodet av eget initiativ. Det kan faktis hende han rett og slett ikke gidder - det gjorde ikke min en periode Du kan legge en liten pute eller rulle sammen ei tøybleie etc. og ha under babyen slik at han får litt hjelp. Det blir mer lystbetont om han får litt hjelp. Når babyen blir eldre og løfter mer av overkroppen kan du ta en madrass, feks. den til vogga og legge på gulvet. Legg babyen med overkroppen på madrassen slik at det blir lettere og babyen greier holde hodet lenger og trives bedre Etter hvert kan det bli viktig at du i stedet for å legge babyen rett på magen, legger han på siden og så legge han på magen. Du kan også hjelpe babyen til å snu seg selv ved å ta tak i ene låret og svinge babyen rundt. Husk å ha armen i god posisjon. Dette vil hjelpe babyen på veien til å snu seg fra rygg til mage selv, og også gjerne fra mage til rygg. Du kan også godt trene babyen din ved å leke med den i fanget
Evigheten Skrevet 20. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2010 Takk for gode råd Skal prøve noe av dette, for ho bare ligger og skriker når jeg legger ho ned :/ Det virker som ho prøver å løfte litt, samtidig som ho hyler, så hjelp til å løfte hodet er nok en god idè i starten
bitthen Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Ikke stress det så mye, det kommer etter hvert. Du må huske å legge armene hennes under brystet for å hjelpe Men om det er mye gråt, bør du kanskje sjekke det opp videre
Kate77 Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Må innrømme at jeg synes det høres veldig snodig ut at hun kan holde hodet lenge, men ikke klarer å løfte det opp?? Ville snakket med helsesøster om dette for å høre om det er normal, kanskje tatt en tur til kiropraktor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå