Gå til innhold

Ang vektnedgang etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned ca 10kg. Nå er det 5uker siden fødsel, og jeg har vel gått ned 1kg etter de 10kg som gikk av på sykehuset.. Har stoppet helt opp jo :(

Noen som har opplevd at det har stoppet opp, men så begynnt å gå ned igjen? Og isåfall, når?? Har en del kg til som skal bort... Spiser sunt og går tur hver dag..og fullammer, men det hjelper tydeligvis ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ofte kroppen "holder igjen" litt som man trenger til ammingen jeg da ;) Har hørt om mange som først begynte å gå ned når de trappet ned/avslutet ammingen. Det krever mye energi å amme, og da er det bedre for mamma'n å ha litt å gå på :) Har hørt at etter 6 mnd begynner man å skikkelig tære på fettet ;)

Er selvfølgelig store variasjoner, og det er gjerne de som går ned mye veldig fort som man hører om - selv om jeg tror de fleste opplever som deg at det tar litt tid å få tilbake kroppen etter fødsel :)

Skrevet

Da får jeg håpe at fettet begynner å gå vekk etter 6 mnd da ;)

Etter de to forrige fødslene har vekten gått fort ned. Derfor jeg synest det er rart at det ikke gjør det denne gangen..men er vel ikke likt alle gangene..desverre..:(

HI

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, det varierer litt. Jeg har en søster som raste ned i vekt etter 4.mnd, men hun mistet litt for mye! Hun fullammet begge ungene i 6 mnd og dette skjedde begge gangene. Selv mistet jeg alle graviditetskiloene etter 2 uker. Det er 5 mnd siden jeg fødte nå og nå jeg har gått ned 4 kg til. Jeg har altså ikke rast ned i vekt, men gått ned litt sånn gradvis. Målet er vel 2 kg til, så jeg får vel holde ut og fullamme 1 mnd til.. ;-) Bare pass deg for søtsuget! For meg kom det veldig mellom 2. - 4. mnd!! Vet mange opplever det, så godt å være forberedt.

Skrevet

Her går det hvertfall veldig i rykk og napp! Gikk først med en del, så sto det stille en stund, før det fortsatte nedover igjen. Nå er snuppa 4 mnd og jeg Har noen få kg igjen før jeg er back on track.. :)

Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg på 10 dager, så gikk jeg ned 3 kilo til over de neste 2 månedene, og så stoppet det helt opp :-( Hadde lagt på meg 5 kg før jeg ble gravid også som jeg så gjerne skulle blitt kvitt i tillegg til de 3 gravidkiloene gjenværende også.. Så her er det hele 8 kilo for mye 6 mnd etter fødsel :-(

Skrevet

Nei, likt er tydeligvis ikke; denne gangen (3. barnet) gikk jeg ned alle gravidkiloene + 4,5 kilo ekstra i løpet av 12 dager... Det har IKKE skjedd med de to første for å si det sånn!! Men siden jeg hadde mer enn nok å ta av fra før graviditet, så håper jeg inderlig at jeg klarer å gå ned maaange flere kilo - dessuten er jo ikke magen akkurat flat og fin ;) Har stoppet opp her også nå, så jeg krysser fingrene for at det tar helt av etter 6 mnd... :P

Skrevet

Her har det også stoppet opp. La dessverre på meg ALT for mye under graviditeten...vi snakker godt over 20 kg!

da jeg kom hjem fra sykehuset var 10 forsvunnet. Siden da har det gått 8 uker, og ytterligere 8 kg er vekk.

Men nå har det stoppet fullstendig opp! Samtidig som appetitten er stigende....huff :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...