TerminJulaften :) Skrevet 20. november 2010 #1 Del Skrevet 20. november 2010 Nå har jeg vært inn og ut av sykehuset utallige ganger de to siste ukene. Hadde eggløsning 12.oktober, og spiren satt etter det..men de har ikke klart å se noe som helst inne i livmora mi. Har vært på fire ultralyder. Blør en del. Noen ganger bittelitt, men nå i dag er det ganske mye. nesten som mensen. kjennes litt sånn ut på kroppen også. Var på sykehuset sent i går kveld pga litt diffuse smerter, og en del blødninger. De tror det er et svangerskap utenfor livmora..men er et et svangerskap innenfor er det for tidlig å se noe enda, da jeg bare er fire-max fem- uker på vei. Det jeg egentlig lurer på er om dere som har erfaringer med dette..hadde dere mye blødninger?mensen som vanlig?jeg tenker..sitter det i den ene egglederen, så produserer vel den andre eggløsning og mensen som vanlig, eller?? Blir gal av å vente. Har mål HGC annenhver dag de siste ukene. 204-312-420-602-1007 og 1400...det stiger jo sakte.... ny hcg på mangad, og ultralyd på tirsdag. de mener at det heller mot operasjon. huff. trenger noen hurra-historier!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142583459-dere-som-harhar-hatt-svskap-utenfor-livmora/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilprinsesse2011 Skrevet 20. november 2010 #2 Del Skrevet 20. november 2010 da eg var gravid utenfor livmor, fikk eg beskjed om at d var en spontanabort, siden de ikke så noe inne i livmora. da blødde eg som en mensblødning i ca en uke, så stoppet d opp. var kanskje en anelse mørkere blod enn ved mens. men der var hele tiden en ubeskrivelig følelse i magen om at noe ikke var helt som d skulle. ca 12 dager senere fikk eg ekstreme smerter, der eg verken klarte å ligge sitte eller stå. alt eg gjorde var vondt. eg brølte og hylte. legen tok en graviditetstest, som sa eg fortsatt var gravid. da ble d ambulanse til sykehus. der ble d ul, der de mente de såg noe lite i venstre eggleder. ny ul ble tatt 4 timer senere, like før operasjon. da hadde eg fått blod i buken, som vil si at eggleder var sprukket. d ble foretatt en kikkhullsoperasjon, og eg ble en eggleder fattigere. ble gravid 3 mnd etter operasjon, som desverre endte i MA. 3 mnd etter d igjen ble eg gravid på nytt. nå er eg 17+0, og magen vokser, og d kiler og bobler inn i der:O) den dagen eg fikk beskjed om spontanabort, ble d tatt en blodprøve for å sjekke hcg. svaret på denne fikk eg i posten en god ukes tid etter, men rakk aldri å lese den, siden d var romjul, og lite med post. fikk lest d når eg kom heim etter operasjonen. der sto d at eg skulle få tatt en ny blodprøve, ca 2 uker etter den forrige. fikk forresten tilbake mens etter omtrent på dagen en mnd etter operasjon, og etter MA gikk d 25 dager. om dette skulle ende i operasjon med deg. så er d mest sannsynlig kikkhulloperasjon, og du vil da få små nesten usynlige arr. eg har tre stk på nederste del av magen, og ett i navlen. kun d lille i navlen som synes. eg er ingen ekspert på sånt, men er d utenfor, så er d veldig greit du er kommet innom sykehuset allerede. opersjonen er i så tilfelle ingenting å engste seg for. men for alle del!! håper du slipper, og at graviditeten er som den skal!! ønsker deg masse lykke til!!! vet ikke om dette var noen hurra-historie akkurat, men kanskje noe av d hjalp?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142583459-dere-som-harhar-hatt-svskap-utenfor-livmora/#findComment-142583676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darthe Skrevet 21. november 2010 #3 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg har hatt svangerskap utenfor livmor. Jeg bare viste at noe var galt dagen før jeg ventet mens. Jeg kjente at noe ikke var som det skulle. Tok en test og fikk bekreftet at jeg var gravid. Dagen etter hadde jeg mye smerter i magen, og jeg skjønte at det var utenfor livmor. Jeg brukte spiral, (Vanlig kobberspiral), og da er det ikke helt uvanlig dette. Ringte til legen på kvelden, som mente at jeg ikke kunne kjenne dette så tidlig i svangerskapet, men hun sendte meg likevel til sykehuset fordi jeg var så påståelig. Jeg ble operert dagen etter, og egglederen hadde vært på bristepunktet. Jeg blødde ikke i det hele tatt, så det er sikkert individuelt? Noen hurra-historie er nok ikke dette heller, men det var slik det var for meg. Sender deg en klem, da du sikkert ikke har det spesielt godt nå. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142583459-dere-som-harhar-hatt-svskap-utenfor-livmora/#findComment-142585679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå