Gå til innhold

Cyste- kan man likevel forsøke bli gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Noen av dere som har erfaring med cyster?

Var på UL for halvannen uke siden og fikk påvist MA og i tillegg så dem en cyste. Gynekologen mente denne skulle gå bort av seg selv etter 2-3 mnd og hun mente jeg burde vente å prøve bli gravid til denne gikk bort. Snakket med en annen gynekolog ved sykehuset uken etter som sa at det var ingen ting i veien for å prøve bli gravid til tross for cysten så lenge jeg var i god form etter MA. Noen som har noe erfaring med dette??

Fortsetter under...

Selvfølgelig går det an å bli gravid om man har cyster. Før eller siden har alle damer en og annen cyste. Selv har jeg PCOS og har ca 5 cyster på hver eggstokk hver mnd, jeg har blitt gravid 2 ganger. Grunnen til at jeg ikke blir gravid nå er at min mann har få sædceller og da må vi ha prøverør, men du er vel en ellers helt normal jente, så det skulle ikke være noe i veien for at du bare kan kjøre på:D Cyster er ikke farlige. det er bare vannfylte poser som oppstår hvis man ikke får ordentlig eggløsning, og cyster går over av seg selv:)

Det høres litt ugreit ut når du får forskjellige beskjeder fra ulike fagfolk. Hvorfor ikke vente 2-3 mnd når den ene anbefaler det? jeg hadde en cyste på 12 cm som måtte opereres bort, men den var med fast innhold, ikke vanncyste, og ville ikke ha forsvunnet av seg selv. Vanncyster kan også bli ganske store og noen ganger sprekke.. Jeg ville vært litt redd for det og at den gravide magen skal klemme på cysten og gjøre det smertefullt. Men er du av de som stadig får masse små vanncyster som forsvinner igjen, så er det jo annerledes.. Jeg tror jeg ville bedt om en ny vurdering av gynekolog.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...