Gå til innhold

Når skal egentlig lillemann få litt lengre våkenperioder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er straks 6 mnd og kan være maks våken 1 1/2 - 2 timer våken før han må legges igjen for en dupp, så det blir som regel 3-4 dupper om dagen. Siste dupp på kvelden er på ca 40 min og da må han legges ca 1 - 1/2 time etter den, ellers blir det baluba ved leggetid. Han har holdt på sånn siden han var 3 mnd og jeg kan ikke se at han kan være noe mer våken nå enn da egentlig. Noen ganger kan han sove 3 timer ute i vogna si midt på dagen, men allikevel er han trøtt igjen ca 1 1/2 time etter det igjen. Han sover ca 13 timer om natta, så han sover ca 17 timer tilsammen i døgnet.

Mange av dere sier sikkert nyyyyt det så lenge det varer, men føler liksom ikke jeg får gjort noe særlig når han er våken før han må sove igjen. Ta han med til venner, butikken osv.. Vi må jo få i han litt mat når han først er våken også. Det må vel snart endre seg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det likedan med jenta vår på 10 mnd. Er han veldig aktiv i våken tiden?? Her er det sånn at tutta er veldig aktiv og dermed blir hun veldig fort sliten og sover mye. Det blir nok bedre når hun nærmer seg året tenker jeg.

Men barn er jo forskjellige. Noen er mer våkne enn andre. Det eneste jeg kan tenke meg kanskje hjelper er å ta det med ro når han er våken. La han få leke i fred og ro og ikke stimulere for mye..

Skrevet

Han ligger stort sett for seg selv og leker når han er våken. Skal helst ligge på magen. Han kommer seg ingen vei, så ligger og slår og spreller og gnager på leker. Så noen ganger må jeg sette han litt foran tvn eller bære rundt på han sånn at han ikke sliter seg helt ut.. Han skal jo i barnehagen da han er 14 mnd, hadde håpet vi kunne være nede i 1 lur pr dag siden det er det de helst vil ha der....men er jo lenge til det, så ting burde jo ha endret seg til da..

Skrevet

Min gutt har nettopp begynt å holde ut 2-1/2 time mellom duppene fra slik som du beskriver. Før leggetid kan han nå være oppe 4-5 timer. Han var slik som du beskriver din gutt, utenom at han kunne være oppe 3 timer på kvelden fram til for et par uker siden.

Han er nå litt over 8 mnd. Kan snu seg veldig plutselig. Som du sier er det jo lenge til han blir 14 mnd, ingen grunn til å stresse med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...