Gå til innhold

hvilket jentenavn skal vi velge?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg bare 7 uker på vei men har på følelsen at det blir en jente denne gangen. Har en gutt på 2 år fra før som heter jonathan og om det faktisk blir en jente vil vi kalle henne opp etter min mor som døde da jeg var liten. Hennes mellomnavn var Emma og jeg syns det passer kjempebra sammen med Jonathan men så hørte jeg om ei som heter Emmeline... liker det bedre og bedre men er det penere enn Emma?

Jonathan og Emma?

Jonathan og Emmeline?

Og hva om jeg tar feil, hvilket guttenavn passer sammen med Jonathan? synes det er helt umulig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142583015-hvilket-jentenavn-skal-vi-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmeline er stilig:)

Jonathan og Edvard

Jonathan og Håvard

Jonathan og Thor

Jonathan og Espen

Jonathan og Ovid

Jonathan og Olaves

Jonathan og Matteo

Jonathan og Torjus

Jonathan og Thorben

Jonathan og Thorbjørn

Jonathan og Preben

Jonathan og Ørjan

Jonathan og Mathias

Jonathan og Trond

Jonathan og John-erik

Emma er nydelig og sterkt. Emmeline liker jeg ikke, det kan ikke måle seg med Emma!

Jeg ville ha gitt henne navnet Emma jeg, så blir det direkte oppkalling også :-)

Ellers:

Jonathan og Henrik

Jonathan og Håkon

Jonathan og Julius

Jonathan og Andreas

Jonathan og David

Jonathan og Daniel

Jonathan og Eskil

Jonathan og Fredrik

Jonathan og Gabriel

Jonathan og Isak

Jonathan og Joel

Jonathan og Karl

Jonathan og Lasse

Jonathan og Lars

Jonathan og Magnus

Jonathan og Nikolai

Jonathan og Ola

Jonathan og Olve

Jonathan og Olai

Jonathan og Peter

Jonathan og Peder

Jonathan og Sivert

Noen du likte? Lykke til :)

Hverken fan av Emma eller Emmeline, så kan ikke gi deg noen råd på det.

Jonathan er kjempepent! guttenavn som passer med det:

Benjamin, Andreas, Joakim, David, Daniel, Edvard, Oliver

Jentenavn som passer til:

Miriam, Helene, Rakel, Eline, Leah

Hei igjen og takk for svar =)

Tror jeg heller litt mot Emma om det blir en jente som jeg tror men guttenavn er fortsatt vanskelig syns jeg. Er flere fine guttenavn her men de fleste av de jeg liker er oppbrukt i omgangskretsen vår eller så liker ikke pappaen dem..

Synes Oliver er fint men synes ikke det passer så bra med Jonathan.

Benjamin liker jeg også bedre og bedre, det kommer nok til å snike seg med på den veldig korte listen vår :)

Annonse

Helt klart Emmeline :o) Jeg er for oppkalling, men synes at barnet bør få et eget navn - det er like fullt oppkalling for det :o) Snuppa her er oppkalt etter sin far og farfar. En annen ting er at Emma er svært oppbrukt, og hun vil garantert komme i kull sammen med en håndfull Emma'er. På en annen side så er oppkalling flott og viktig for deg, og det har jeg full forståelse for - derfor synes jeg Emmeline er et flott forslag :o) I tillegg er det et nydelig navn som får blomstre mer for seg selv enn en bunch med Emma'er :o)

Jonathan og Felix

Jonathan og Hector

Jonathan og Viktor

Jonathan og August

Jonathan og Filip

Jonathan og Leopold

Jonathan og Elliot

Jonathan og Cornelius

Jonathan og Leonard

Jonathan og Emelius (oppkalling etter mormor :o) )

Jonathan og Emilian (oppkalling etter mormor :o) )

Jonathan og Hadrian

Jonathan og Gabriel

Jonathan og Johannes

Jonathan og Baldrian

Jonathan og Selmer

Emma er klassisk og tidløst der Emmeline høres ut som ... en tegneseriefigur.

Guttenavn som passer sammen med Jonathan ... Jeg gikk i klasse med en Jonathan for noen år siden, og han hang alltid med en Daniel og en Aleksander. Siden har jeg bare innbilt meg at de tre navnene høres bra ut sammen. Sikkert totalt fjernt av meg å tenke sånn, men. Har det likedan med navnene Erlend og Bendik, Audun og Jardar - for å nevne noen navn off the top of my head :)

Annonse

Ser at de fleste synes Emma er finest,men tror jeg ville gått for Emmeline jeg :-)

Det er jo super mange som heter Emma så det synes jeg er kjedelig...Emmeline va flott og ikke så vanlig synes nå jeg da :-)

Vi venter ei jente om 5 uker og har enda ikke bestemt oss for navn,men tror det kan bli Kiara eller Ada.Vi har to barn fra før med internasjonale navn så føler at vi må ha det nå også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...