Gå til innhold

I hvilken stasjonsvogn får man plass til stor hund, vogn og litt til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i sommer kjøpte vi Mazda 6, da vi ville ha plass til stort hundebur (har en liten frøken på 50 kg, Dogo Canario) og barnevogn. Vi valgte Bugaboo Cameleon av den ene og alene grunn at den er kjempelett og sammenleggbar (på sitt høyeste 35 cm, som da er bakhjulet). Kjempefornøyd!

Ta med deg målbånd til en forhandler du.. ;))

Tror jeg tør påstå at Ford Mondeo stv har det STØRSTE bagasjerommet !! Snart det doble av passaten..

I tillegg er det en veldig god bil å kjøre, og en bil som holder seg godt.

Er du sikker på at du skal gå for en vanlig stasjonsvogn når du først skal kjøpe ny bil? Jeg sjekker det meste før vi kjøpte (vi hadde da ikke barn). Skulle gjerne ha en STØRRE bil nå ja!

Vi har en toyota avensis (det regnes som en av de største), har middels stor hund, og nr 2 på vei. Vi har kjøpt en relativt liten vogn og gått ned i str. på hundebur for å få plass til vogn og bur bak. Men da er det ikke plass bagasje utover det vi får oppi vogna og i baksetet.

7 seter varianten (iallefall den nye) er bare å glemme som hundeeier. Bagasjerommet er blir for smalt til at du har sjans til å få inn vogn og bur inn der.

Mondeo er hakket større og passaten oppgir også i følge oppgitte mål at de er større, men de teller med hjulbrønnen til reservehjulet (som ikke lenger er vanlig å levere bilen med).

Jeg ville sett på f.eks. ford S-max som er en stor 7seter, uten at den blir stor kassebil.

Annonse

Volvo v70. Fantastisk med plass. Jeg har hatt en unge i stort bakovervendt bilsete, simo kombivogn, bagasje ++ og to store hunder baki. Kun hundene bakerst da, resten i baksetene. God plass i dørken og bagasjerommet er noe av det største du får i en stasjonsvogn tror jeg. Ford er også stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...