Gå til innhold

Hjelp! Hvordan få en 6 mnd baby til å sovne på dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste gangen hun sover godt er når vi går tur midt på dagen, men slik kan vi jo ikke holde på lenger..

Det gikk greit før, da tok hun smokk. Men nå nekter hun! Har prøvd forskjellige smokker, men kommer ikke på tale. Og nå har hun nesten sluttet å ta tåteflaska til hun sovner..

Hvordan få henne til å sovne (gjerne selv) på dagen? Det skjærer i mammahjertet å høre henne gråte så utrøstelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bysse ved å kjøre vonga over dørterskelen?

Skrevet

Ja, samme rabalder som før.. Hun sover forresten ikke lenge heller, våkner etter 10-15 min igjen.. Blir så lei meg!

Men tenker å prøve å ha soveromsvinduet oppe ved neste sovning og kle henne på med dressen, hun sov lenge igår etter trilleturen når hun sov med dress:) Krysser fingre for at det hjelper, kanskje jeg enda må legge henne oftere siden hun sover så lite..

Skrevet

Nå tok jeg lue, hals og fleecedressen på babyen og la henne i vogna. Trillet henne over dørterskelen med vinduet åpent på soverommet, og gjett hva! Hun sovnet uten protester!

Var innom denne siden: http://sovlillebaby.com/

Fikk vite at dagslys hjelper på dagssøvnen, så vi tok søpla ut rett før leggetid, fungerte visst bra. Får håpe det fortsetter slik.

Anbefaler ihvertfall alle andre som har barn som ikke sover om natta eller dagen til å ta en titt innom denne siden!

Skrevet

skjønte ikke helt den med å "ta søpla ut før leggetid" ?? hva mener du ?

Skrevet

Jeg anbefaler bæresjal for å få baby til å sove. Funker som bare det. :-)

Skrevet

Tar babyen med på en liten gåtur til søpla før hun skal legge seg:) Dermed får hun frisk luft og masse dagslys slik at hun sovner lettere. Har troa på at det fungerer:)

Og det trenger jo ikke å være søpla da.. Kan jo være alt mulig rart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...