bamali 2rosa og 1blå Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Jenta mi på 8 uker har vært plaget med tette tårekanaler i det ene øyet hele tiden, men de siste to ukene har det vært skikkelig ille. Øyet er fullt av grønt "gusj" (fant ikke bedre ord) hele tiden. Nå er hun begynt å bli sår siden dette tørker og sitter som lim på huden. Noen som aner hvordan man kan bli kvitt dette?
Gjest Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Min yngste datter er også født med dette og sliter med det ennå (er nå 6 mnd). Tårekanalen skal visstnok åpne seg etterhvert men det blir stadig betennelser. Det skal visstnok hjelpe å massere i øyekroken lett med en finger men det har ikke hjulpet her. Stadig betennelser. Når det er så ille som du beskriver ville jeg brukt kloramfenikol (fåes på resept hos lege, som oftest kan du få det over tlf av fastlege). Bruk salven rett før soving på dag og natt og ha dråper ellers. Utenom dette så bruker jeg saltvannsoppløsning til å vaske øyet med en bomullspad.
Noregsgard Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Sønnen min hadde også tette tårekanaler og mange ganger fikk han ikke opp øynene pga alt slimet, stakkar Helsesøster sa til oss at vi skulle vaske det bort med vann, og så dryppe litt morsmelk ned i øyet. Og så smøre litt sinksalve rundt og det er blitt litt sårt rundt øyet. Det skal gå bort av seg selv etterhvert, men det er jo ikke så godt for lille å ha det sånn
M og Lykkeliten '10 <3 Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Sønnen min var også plaget med det ganske lenge etter fødselen. Vi vaska bort med saltvannsoppløsning og bomullspads flere ganger om dagen. Det hjalp akkurat der og da, men kom fort tilbake. Men, da han var rundt 10 uker gammel begynte han å få tårer når han gråt og VIPS så var det borte. Rensa nok opp i systemet! Nå veit jeg ikke om jenta di har begynt å få tårer enda, men hvis ikke så kan det være det hjelper på hun også når hu får det Forøvrig så sa helsesøsteren at det er mer vanlig at babyer har tette tårekanaler i begynnelsen, enn at de IKKE har det. og at det plager nok stakkars mamma mer enn babyen Lykke til!!
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 20. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2010 Takk for svar!!! Skal prøve ut salyvann og morsmelk og se om det hjelper, så er det vel bare å smøre seg med tålmodighet:)
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Min lille hadde også tett tårekanal på ene øyet, det begynnte og verke noe volsomt slik at øyet ble nesten gjenklistret. Dro til legen og fikk dråper. Det bedret seg men ble ikke borte. Så prøvde jeg å dryppe morsmelk på flere ganger om dagen å først da ble det bra. Tørk vekk verk med saltvann så drypp med morsmelk. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå