Gå til innhold

nerme termin og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest en plass en gang at sex kan hjelpe med å sette i gang fødsel elle noe sånn noen så har opplevd det elle noen erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

har hørt det, men aner ikke om det funker. Har 5 dager igjen til termin så i kveld testet vi det ut. Får vente å se hehe..... Hvor lenge har du igjen?

Skrevet

ja skal visst hjelpe på å sette i gang i allefall. Den geleen som de bruker på sykehuset for å sette i gang fødsler med f.eks, den inneholder noe av det samme som eksisterer naturlig i mannens sæd. Bare i små doser selfølgelig, men det skal kunne hjelpe på. Så for at sex skal kunne utnyttes til sitt fulle i formål med og sette i gang fødsel, så er det vel anbefalt at kvinnen først får orgasme slik at livmor bynner og jobbe seg sammen, så kommer mannen rett etter ( i kvinnen selfølgelig) og blir liggende ei stunn i kvinnen så ikke allt kommer rennende ut med en gang. Da jobber livmor med og utnytte stoffene i sæden til det fulle og kan da hjelpe til og starte en fødsel :)

Er i allefall slik jeg har fått det forklart. Lykke til ;)

Skrevet

Beste stillingen for dette (ifølge Rikshospitalet) er :

Du ligger på rygg, han er mellom bena dine og du har dine bena på hans skuldre. Da treffer han visst veldig bra :) Hvis han blir i deg noen få minutter etterpå, så skal det også hjelpe..Hvis du i tillegg ligger med bena høyt i 10 min etterpå, så får livmormunnen virkelig badet :P ( ikke mitt uttrykk, det er rikshospitalet sitt! )

I sperm er et stoff som de bruker i modningspillen.. Så det kan hjelpe ja :) Hvis du i tillegg får orgasme, så kan sammentrekningene du får sette gang rier visstnok.. Dessuten! Stimulering av brystvortene sender ut et stoff som også kan sette igang ting.. ;) En kombinasjon av alt dette er topp stemning!

Skrevet

Garantert. Dvs, vi kom ikke sålangt... vi holdt enda bare på med "forspillet" :P 1 time seinere satt vi i bilen hysteriske på tur til sykehuset. Hadde da pressrier.

Jeg var da 37 uker helt nøyaktig, moden og med 1-2cm åpning dagen i forveien.

Skrevet

Min jm sa at det kan ha effekt, men om man er litt moden fra før av.

Annonse

Skrevet

Saelle, med den stillingen tror jeg at jeg hadde dødd av mangel på blodtilførsel til hjernen før mannen kom..hehe.

Men takk for kreative tips.....

Skrevet

Huff vi hadde sex i går, og jeg greier ikke nyte det i dethele tatt! Blir ikke opphisset i det hele tatt (må ha store dose glidemiddel...), og ikke greier jeg å komme, og skjeden er virkelig sår... Måtte bare pine meg gjennom og late som det var litt ok. Samboer var iallefall glad..:)) Fler som har vondt?

Skrevet

eg har termin den 3 des men vil ha den ut før men eg skal til legen på mandag å då ska eg spør om han kan undersøke meg på livmoren hvordan det er med den og modningen og det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...