Gå til innhold

Mikkel eller Jakob?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg får liksom følelsen av at de 2 navnene har litt samme "type" over seg.. en litt forsiktig gutt som ikke vil skille seg ut for mye.. men som alikevel er populær pga at han er veldig snill og omtenksom..

det er sånn jeg ser for meg en Mikkel egentlig.

Jakob er også litt den typen.. men han kan nok også være litt "krevende" ser for meg en gutt som gjerne vil vise frem aaalt han kan og vet! ;)

Annonse

Jeg tenker at Jakob er en skikkelig og ordentlig gutt. Han er flink på skolen, spiller kanskje fotball. Ingen ramp.

Mikkel er ingen ramp han heller, men han er tøffere på en sjarmerende måte.

Liker Mikkel best, men Jakob er fint det også. Blir uansett ikke feil om du velger et av disse. Velg det dere liker best og som passer best til etternavnet.

Navnet skjemmer ingen, og sier mer om foreldrene enn barnet..

Alt annet blir generaliseringen fra de få man vet om men det navnet..

Men ok, kan prøve:

Mikkel: jeg tenker på Mikkel rev, eller en litt rampete dansk gutt, da navnet er mer brukt i Danmark eller Norge.. Et litt tullete navn synes jeg

Jacob: kan være hvem som helst, identifiserer ikke navnet med en spesiell personlighet, men vil gjette det er en som kommer fra middelklassen og har foreldre som er opptatt av at barnet skal passe inn og ikke skille seg ut. Passer til en voksen mann, i motsetning til Mikkel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...