Gå til innhold

Dere som ammer liggende om natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...raper dere alltid babyen etterpå? Vi samsover ofte siste delen av natta, så det hender ofte at vi bare sover videre, uten å rape. Men jeg tenker at så lenge hun ikke får vondt i magen, så er det vel greit vil jeg tro..? Hun er 8 uker forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvor trøtt jeg er.. Av og til sovner vi bare begge to, da blir det dårlig med raping. Hvis jeg er passe våken pleier jeg å sette meg opp og prøve å få frem en rap. Da blir han som oftes lagt opp igjen i vugga si også :)

Men her har vi litt problemer med å få frem noen rap på natta, på dagen kommer de som regel med en gang! Vet ikke hvorfor det er forskjell på det men..

Skrevet

Får nesten aldri gutten til å rape på natten, så har egentlig sluttet å prøve lengre. Dette også selv om jeg har lagt han over i sin egen seng igjen etter ammingen. Har gått helt fint det :-)

Skrevet

prøvde å rape når hun var mindre, men slet med å få det til siden hun var så slapp i kroppen. Nå sovner jeg bare, så det blir dårlig med raping. Hun er 5 mnd, og er ikke plaget med luft el.

Skrevet

Gjorde det de første mndene, men bare fordi at han gulpet og begynte å hikke når jeg prøvde å slurve unna rapngen, hehe! Sluttet med det etterhvert.

Skrevet

Gutten min er avhengig av å rape såfort han har hatt brystvorta i munnen,haha. Hvis jeg sluntrer unda en eneste gang, så spyr han alt opp igjen fordelt på 5 laange spruter. Nå hadde han kraftig kolikk de 2 første mnd, så han har nok en sensetiv mage...

Han er 3 mnd den 24.november.

Skrevet

Min lille snups på 2 uker raper ganske sjelden, så her gjør vi ikke det. Han gulper litt innimellom, men har ikke vondt i magen og sovner ved puppen om natta - og da kan jeg ikke begynne å rape ham, for da våkner han jo.

:)

Skrevet

På natta har jeg aldri eller svært skjeldent rapa etter amming. Gjorde det noen få ganger når han var mindre nå er han straks 8 mnd.

Skrevet

Du trenger ikke rape han med mindre det er et problem for han med luft i magen :) Dersom det ikke kommer ut den veien, må det gå gjennom tarmsystemet og ut andre veien. For min var det smertefullt, da han var plaget med magesmerter, så jeg rapet min om natta i begynnelsen. Av og til sovnet jeg og, og av og til sovnet han på skulderen og det ble ingen rap.

Men som sagt, er han ikke plaget av å ikke bli rapet, er det ikke nødvendig :)

Skrevet

Da tror jeg vi fortsetter med null-rap taktikken om natta! Liggende nattamming er jammen meg herlig dere, Zzzzzz ;)

Skrevet

jeg tar han alltid opp for en rap, men han sliter med luft i magen samt at melka blir sittende litt i halsen. har hun ikke noe vondt i magen så hadde jeg bare sovet :)

Skrevet

Her rapes det ikke om natten! Hun våkner og skal ha mat flere ganger, første måltid etter 4.5 timer, og så våkner hun 2-3 timer etter det igjen, og 2-3 timer etter det osv, og jeg er et B menneske så etter første måltid blir hun liggende og sove i senga sammen med meg/oss, og neste måltid igjen da er det ikke alltid jeg klarer å åpne øynene skikkelig engang haha *trøtt* hun har ikke særlig med luftsmerter, hun gulper litt men det er nok på grunn av grådighet hehe så for oss er ikke raping om natta noe tema ;)

Hadde hun slitt med magen hadde jeg så klart rapet henne da

Skrevet

Jeg prøvde hardt i begynnelsen men det endte med at hele natta gikk med på å prøve å få henne til å rape. Hun er flinkere til å prumpe egentlig...

Nå tar jeg henne ikke opp for å rape, det hender hun gulper mye men det synes jeg hun gjør uansett...

Skrevet

Her rapes det av og til og av og til ikke. Kommer an på hvordan hun er etter hun har spist. Merker på henne om hun trenger en rap eller ikke. Da blir hun liggende og lage sånne presselyder og da er det som regel en rap på gang. Og da tar jeg henne opp ganske fort, for det er utrolig irriterende å ligge å høre på. Hun sovner aldri ordentlig om hun har en rap eller mye tiss/bæsj i bleien, så da kommer de rare lydene.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...