Gå til innhold

Noen her med kort lutealfase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt prøvingen på nr 2. Brukte 4 år på nummer 1, men da hadde jeg helt "perfekte" sykluser. Nå har jeg begynt på igjen å tempe, og ser at jeg de 3 siste mnd har hatt lutealfase på 9 dager. Før jeg fikk unge nr 1 var den på 13 dager... nedtur ja. I tillegg til de andre tingene som er galt så har jeg fått dette og... tenkte jeg skulle se an syklusene til etter jul og så ta turen til gyn. dere andre med kort lutealfase, hva er årsaken til det, og hvilken behandling får dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lutealfase på 8-9 dager. Hørte at B-vitaminer (spesielt B6 og B12?) skulle hjelpe. Tok masse og ble da gravid på første forsøk. Mistet i SA i uke 6-7.

Har tidligere hatt en MA og prøvd å bli gravid en god stund før det igjen. Venter nå på at første eggløsning/mens skal komme tilbake etter SA.

Kommer til å fortsette å ta mye B-vitaminer. Har ellers nevnt dette med kort lutealfase for legen. Virka ikke som hun visste så mye om det, så har ikke ikke fått noen behandling eller noe. Vet ikke hvor mye det har å si.

Skrevet

Takk for svar og tips :) B vitaminer skal testes ut!

Kort lutealfase har mye å si ja, så jeg ville nok ha funnet meg en lege som har greie på fertilitet, ikke så mange som har det faktisk...desverre. Det kan være flere grunner til det. Noen andre som har det og fått noen slags diagnose på hva det er?

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er jo en stund siden du la ut dette, Kirsty, men jeg svarer allikevel. Jeg er ikke sliter, men hadde som deg korte lutealfaser da jeg begynte å prøve på nr. 2, og "perfekte" sykluser tidligere (før nr. 1). Etter pilleslutt (cerazette) var syklusene mine stabile, men med korte lutealfaser (8-9 dager) i noen mnd, men så endret det seg til 13-14 dager etterhvert, og da ble jeg kjapt gravid igjen.

Kanskje dette gjelder deg også? Vet ikke om det hadde noe å si, men jeg tok Wild Yam (kun etter EL og frem til mens), de siste to pp (inkludert den jeg ble gravid).

Jeg husker deg godt fra Bli gravid da jeg holdt på å prøve på nr. 1, sikkert fordi jeg også bor i Bergen, og jeg vurderte å bli med på noen treff (men kom aldri så langt). Det var så utrolig kjekt å lese at du endelig var blitt gravid og ikke minst mamma!

Lykke til med nr. 2, selv håper jeg å starte prøving med nr. 3 i løpet av 2011!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er heller ikke sliter, bare innom å titter litt.. uansett, etter at jeg fikk tilbake mens etter første fødsel/cerazette stopp hadde jeg og lutealfase på 8-9 dager mot 13-14 til vanlig. Begynte med akupunktur og etter noen behandlinger (7-8) var den 11 dager og jeg ble gravid. Nå blir jeg i utgangspunktet lett gravid så kan jo ikke sammenlignes med din situasjon, men det funket hvertfall for meg :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Takk for svar allesammen!

Lutealfasen bl litt lengre fra desember av, og nå har jeg klart å bli gravid. Er 3+6 idag og har begynt å ta medisiner for å prøve å holde på spiren :)

Takk for lykkeønskninger :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde litt kort i følge akupunktøren min. Hun mener at det beste er om den er over 12 dager for at egget skal kunne feste seg skikkelig of at signalene om befruktning skal få tid til å nå hjernen. Etter at jeg hadde gått til akupunktur noen måneder klarte hun å få lutealfasen min opp i 15 dager. Men det var ikke der det lå hos oss tydligvis. Men anbefaler iallefall akupunktur-helt naturlig og utsetter ikke kroppen for kjemiske stoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...