Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 En sier vel at man skal være litt forsiktig i barseltida, ikke bære tungt, ikke ta rette situps og generelt ta det litt med ro for at livmoren skal gro og at kroppen skal komme seg etter fødsel. Men når man har hatt normal fødsel (det er vel litt mer prekært etter ks) og er i god form, hvor mye skal man passe seg da? Har unghingst som jeg gjerne skulle begynt å håndtert endel, men det krever litt muskler og det kan skje "uhell" som er tøft for kroppen. Samt at stallarbeid er jo iblant tungt, løfting av forsekker og høyballer osv... Bare lurer på hvor mye jeg KAN anstrenge meg??... Det er 15 dager siden jeg fødte Og har ikke vondt noe sted, tror stinga er borte (hadde 2 små) og er i fin form.
Lykkeliten♡09 + 12 Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Jeg prøvde meg bare litt frem i barseltiden. Prøvde meg på litt trening, og merket fort hvis det ble litt mye. Fant ut at for min del var det nok med trilleturer de første mnd. Spør jm/hs du går til?
MissVaiper Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Tror som hun over at det er litt individuelt. Selv er jeg en som ønsker å klare mest mulig selv. Dette straffet seg litt for meg tidlig i barselen. Trakk barnevognen opp en halv etasje, sprakk da litt opp i ks. Tok ca 6 uker før det grodde helt igjen. Jeg hadde ikke noe vondt, og fikk ikke noe betennelse i såret, men arret der er større enn på resten av ks. I forhold til magemusklene må du huske at de har vært ekstremt strukket i løpet av graviditeten. De rette magemusklene trenger tid til å få gro igjen før man begynner å trene dem. Om man trener dem for tidlig kan man i værste fall bli utsatt for brokk. Men man kan sjekke magemuskelen med å ligge på rygg og løfte seg litt opp (som starten på situps), kjenn etter med fingrene midt på magen om musklene er samlet. Er det blødt på midten er de ikke helt samlet enda. Se forøvrig http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/livsstil/trening-etter-fodsel-24804.html Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå