Gå til innhold

Har du drukket en øl eller et glass vin når du vet det er 3-4 timer til neste amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke gjort det selv ennå, har en gutt på 6 uker. Men en øl er vel ute av blodet på et par timer ca??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri gjort det, og hadde heller ikke gjort det hvis det ble aktuelt. Hadde heller "pumped & dumped" første runde etter et glass :)

Skrevet

man skal jo være litt forsiktig når de er så små, men en øl går helt sikkert fint!

husk at det også er mye kullsyre i en øl...hehe

Skrevet

ja, det har jeg gjort flere ganger:) Ett glass vin er ute av puppen etter omtrent 3 timer. Og så er jeg så heldig at minsten tar flaske om jeg skulle ha feilberegnet når han blir sulten igjen. Han er litt over 4 måneder nå.

Skrevet

Ikke noe problem det så lenge du passer på at det har gått nok tid til neste amming. Min sover seks timer sammenhengende om natten og jeg har derfor kunnet drikke to glass vin om kvelden før neste amming. Ettersom jeg ikke har nok melk gir jeg også MME, og det har derfor ikke vært noe problem om hun skulle ha våknet før alkoholen er ute av blodet. De sier forøvrig at man skal holde seg helt unna alkohol de første 6 ukene. Vi fortjener et glass eller to etter å ha gått 9 mnd uten:-)

Skrevet

Det finnes forresten en promillekalkulator på nett!

Skrevet

Alkohol etter et glass vin er som regel forbrent ca to timer etter at du starter å drikke. Dvs er tullete å drive å pumpe for så lite. Men det er uansett greit å vente med å drikke til baby er minst 6 uker, som anbefalt.

Skrevet

tar meg 1-2 glass vin i helgene etter at barnet er lagt. Drakk ingenting de første 6 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...