Gå til innhold

hormonene ute av kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravidhormonene altså.. når merket dere at de begynte å forsvinne? Jeg fullammer og et kan jo ha noe med saken å gjøre, men synes jeg merker to-tre uker etter fødsel at huden og håret ikke er så fin som de var under graviditeten og føler meg så tørr både utvendig og innvendig:) Kan det ha noe med at hormonene er på vei ut av kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvor raskt de er ute av kroppen, men jeg merket nesten umiddelbart etter fødsel at neglene mine ikke var så sterke og fine som under graviditeten... Så det går nok ganske raskt, ja!

Skrevet

Jeg har fått sinnykt tørr hud etter fødselen. Smører meg inn tre ganger for dagen, glemmer jeg den siste gangen så kjenner jeg det godt når jeg legger meg gitt... blir veldig stramt og ubehagelig:(

Gravidhåret mitt var veldig tørt, nå har det blitt skikkelig fettete oppå toppen (som om at man har peiset på med altfor mey gele i håret). Hjelper ikke hva slags shampoo jeg bruker, og å unngå bruk av balsam funker heller ikke.

Skrevet

Knusktørr hud her også! Kan pille av tørr hud fra overarmene og øverste del av ryggen. Har også begynt å bli tørr på resten av armene- og på rompa... Var aldri sånn før. Har ikke hatt problem med blank hud i ansiktet heller etter fødselen. Og det er jo greit da:) men håper den tørrheten gir seg snart! Klør gjør det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...