Gjest Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jenta mi er straks 6 mnd og bruker str. 74 og har brukt det en stund. Jeg har en vinterdress etter storebror som er helt grei, men syns den er stor og klumpete sånn til å ha på til og fra bil/barnehage etc. Lurer på nøstebarn sin, er den tykk og god? Hva bruker dere inni den f. eks? Ellers vurderer jeg reima.. Men hun blir jo bare bært eller sitter i vogna, så da tenker jeg egentlig heller en god fleksibel ulldress.. Hun hater påkledning så bør være en dress som hun "sklir" inni Fordelen med den jeg har er at det er med "votter" til hendene, slik som du bare vipper på og av hånda, det er eneste jeg liker med den!
Gjest Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Til gutten vår som er fem mnd har jeg kjøpt to ullfleecedresser, en fra Nøstebarn og en Joha (siste er i to deler). Han er jo så liten hele denne vinteren at han enten ligger i vogna (med saueskinnspose) eller sitter i bilsetet når vi er ute. Derfor tror jeg det holder med ullfleecedress, er det ekstra kaldt bruker vi ekstra tepper over ham i bilen. Under dressen bruker jeg strømpebukse og body, også har han tykke "ulltøfler" fra Janus på føttene.
2010 Mammaen Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jeg har noen forskjellige (for mange merker jeg..)... Har blant annet en ulldress fra Name it som jeg synes er helt super! Bruker den inn og ut fra bil og butikker. Den er for varm for vognpose, men er grei å ha utenpå vanlige klær (evt bare strømpebukse/body under). Jeg har også en tynn fleece-dress som er hel som er kjempepraktisk og behagelig. Bruker den hvis det ikke er veldig kaldt ute. Har også en to-delt fleecedress - men den har jeg ikke brukt faktisk.. Jeg har også en tykkere bamsedress som jeg bruker hvis det er kaldt og jeg vet at vi må inn i kald bil (f.eks. etter babysvømming). For enda kaldere vær har jeg en tjukkere kjeledress, men den har jeg heller ikke brukt.. Det er jo aldri vi er ute uten verken vogn eller bil. Jeg går ikke rundt og bærer på han heller, så de aller tykkeste dressene blir nok ikke brukt i den alderen for min del. Jeg kommer til å spare pengene og bruke dem på en dyr og god dress til høsten og barnehagetid.
mamman til to gutter Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Sønnen min er 7mnd og bruker en "bamsedress" kjøpt på H&M. Den er tykk nok til at han ikke blir kald i bil osv, men er for kald til å leke noe særlig ute i. Jeg har en tykkere, mer klumpete dress også som jeg regner med han kan leke litt ute i når det blir lengre utpå vinteren og han blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå