Gå til innhold

Farris mot sopp i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har blitt anbefalt dette?

Vesla har tre små hvite prikker i munnen, jeg er uten symptomer. Helsesøster (hun så på det) anbefalte å pensle farris på prikkene i munnen hennes siden det var så lite og først oppstod igår. Mycostatin og Canestenbehandling er først aktuelt når/hvis det blir mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, oppdaget du disse prikkene selv, eller var det hos helsesøster de så det? Bare lurer på om jeg burde kikke inni munnen på mini regelmessig sånn i tilfelle :)?

Skrevet

Oppdaget de selv igår mens ho hylskrek:S så jeg tok det opp med helsesøster idag. Ho er ganske fersk som HS men hentet inn en mer erfaren HS som anbefalte farris nå i startgropa.

Er nok en av disse tingen vi nybakte bør holde et øye med ja, siden vi ser de små daglig:)

Skrevet

da skal jeg kikke inn ved neste hyle stund :D

Skrevet

Jeg ble anbefalt farris på legekontoret her, de sa at det er det de praktiserer på nyfødtavdelingen på SUS, og det funket det: jeg smørte på 2 ganger, og vips - borte! :)

Skrevet

En vidunderkur med andre ord:) Skal pensle henne etter neste amming:) Tar litt på brystknoppene mine også, just in case:)

Skrevet

Det ble eg også anbefalt om det skulle vise seg at knøttet får hvitt belegg i munnen. Skal visst være veldig effektivt ja. :)

Skrevet

Jeg brukte Farris og det ble borte. Men så kom det tilbake igjen fordi jeg ikke hadde kokt smokkene hver dag så bruk Farris, det hjelper, og husk å koke smokkene hver dag (om baby bruker smokk)

Skrevet

Her er tunga hennes helt hvit, og det har den vært siden vi var på barsel! Hun er nå 6 uker gammel, og det er kun på tunga hennes. jordmor og lege på helsestasjonen sa til meg at så lenge hun ikke virker plaget, og så lenge det ikke sprer seg til kinnene og ganen hennes, eller til meg er det ikke noe å bry seg om, da vil det forsvinne av seg selv :)

Skrevet

Tjohei, etter en påføring av farris forsvant to av prikkene, den siste forsvant etter andre påføring:) Kan det bli bedre??? Nope:)

Skrevet

Jepp, helt vanlig Farris. Jeg trodde ikke mine egne ører da HS sa dette, men det funker som bare det:)

Skrevet

hehehe nei det gjorde ikke jeg heller :) festlig..

Gjest Aprilbaby <3
Skrevet

Jeg ble anbefalt Farris og yoghurt naturell. Selv brukte vi Farris =)

Skrevet

hva pensler dere med? eller gir dere bare med teskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...