Gå til innhold

I følge værvarslet er det meldt sprengkulde i neste uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvertfall her på Østlandet. Det betyr at det kan bli over 10 kuldegrader.

Betyr det at vi IKKE kan gå ut med vogna med disse små bebisene våres?? (Jenta mi er 7 uker).

Jeg har ikke førerkort og må derfor ut å gå hvis jeg må foreksempel i butikken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på6 uker, og har heller ikke førerkort, så da det blir kaldere enn -10 blir vi pent nødt til å vente på at pappan kommer hjem. Og da bare hoppe inn i ferdig oppvarmet bil...

Hva vi gjør hvis vi f.eks skal til helsestasjon aner jeg ikke!! :S

Skrevet

Je føde i januar, og da var det en veldig kald peroide. Det vi fikk beskjed om av helsesøster var at det var greit å gå ut, men at det var lurt å henge et helseteppe foran vogna, for at det ikke skulle bli for kaldt luft for babyen å puste i. Ellers kler du på godt, og husk at det er lunt nedi vogna inne i en pose. Har hørt om flere som måler temperaturen under kalesjen, og det er ikke så kaldt der.

Skrevet

Ja dem ligger jo godt og varmt nedi vogna med godt påkledd og dunpose. Men det har vel noe med at de ikke skal puste inn den kalde lufta... Vil det hjelpe med helseteppe forann da?

Har hørt at man ikke skal gå ut over 10 kuldegrader selv om man kler på disse små godt, når dem er spedbarn.

Skrevet

Nei, man skal jo helst ikke ut når det er under 10 minus, men som regel blir det ikke SÅ kaldt som de melder om på forhånd da, heldigvis! Sjekket ihvertfall på yr.no nå, og her hvor jeg bor var det "bare" meldt 8-9 minus og da går det jo akkurat. Det er den kalde lufta som er farlig ja, og som kan skade de små babylungene, og da hjelper det lite med mye klær og tykke poser..

les mer her f.eks;

http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article533377.ece

Skrevet

Ja på den linken om kulda fikk jeg jo svaret... Altsåm IKKE ut når det blir under -10 grader.

Skrevet

Angst!

Skal på 4-ukers kontroll på tirsdag, mannen er bortreist, og helsestasjonen er en fin 30-min gåtur unna...

Hva gjør man da da? La ungen ligge inne og hyle mens man varmer opp bilen man er livredd for å kjøre til og med når det IKKE er glatt?

Litt guffent å gå fra en bil med motoren i gang for å hente ungen også når man bor i byen...

Skrevet

*vræl*

her er det faktisk varslet ned til -20 neste uke!!!!

hvorfor måtte du starte denne tråden frøken? den fikk meg nysgjerrig på prognosen herover....(hedmark)

*hutre*

Skrevet

Æsj, denne kulda liker jeg ikke...Da kan det bli mye inne på oss. Vil ha våren nå...Hehe.

Jeg tør ikke å ta sjansen på å gå ut med lillemor når det er under - 10 grader når det står at man ikke skal ta ut disse små.

Skrevet

Ja nå angrer jeg fælt på at jeg leste langtidsvarslet for neste uke:(. Huttetu....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...