Puppen og lillemor Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 er det vanlig at baby på 5 uker sover mellom hvert målltid (som er ca hver 3.-4. time)? Og hvor lar dere dem sove på dagen? Et fast sted eller bytter dere på? Dere som lar de sove ute i vogn? Gjør de det hver gang de sover på dagen? og når legger de seg i senga på soverommet for kvelden?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 For små babyer er det gjerne slik at søvn avler søvn; dvs jo mer de sover på dagen, desto bedre vil de også sove på natten. Min lille jente på 8 uker er ihvertfall sjelden våken mer enn 1 times tid før hun blir trøtt igjen på dagen, så det blir myye soving ja, hvilket nytes i fulle åndedrag hehe;) Hun sover på litt forskjellige steder egentlig, alt ettersom hva jeg skal og hva som passer best; i bæresjalet, i vogna, i bagen sin eller på fanget- og det er jo litt av sjarmen ved babystadiet det, at de kan sovne "hvorsomhelst og nårsomhelst"=) Her legges hun ikke i senga på soverommet før jeg selv går og legger meg, synes det er koselig å ha henne ute på stua sammen med oss når hun er enda er såpass liten, og dessuten er hun gjerne mye våken/ urolig på kveldstid, og skal ha mye pupp og hjelp til rap og bæsjebleier
Puppen og lillemor Skrevet 20. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2010 vi sliter litt med sovingen her..og dette begynte etter vesla var syk forrige heelg, og nå trenger jeg råd og tips om hvordan komme tilbake til "normalen" I går sov hun ekstremt lite på dagen - kun to korte lurer på en time hver. Så var hun våken fra ca 19 - til hun endelig sovnet i senga si ca 02.00 Jeg mistenker at hun da var ekstremt overtrøtt.. og at dette kom fordi hun ikke sov nok på dagen. Men hvordan snu dette??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå