Gå til innhold

Langt barnevaktskift, samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er mamma og pappa i turnus, og jeg har fått jobb nærmere hjemsted, men med litt mindre fleksibilitet enn der jeg er i dag. Derfor vil det bli sånn fremover at det av og til vil kræsje med at både mamma og pappa er på jobb samtidig. Sønnen vår er snart 3 år. Har ingen besteforeldre eller annen familie i nærheten å støtte oss til, derfor har vi funnet ut at vi må finne en fast barnevakt. Det vil enten være snakk om å hente i barnehage, ta kveldsstellet og legge i 19-tiden, for så å være hos oss til jeg kommer fra kveldsvakt i 23-tiden, eller å komme til oss før jeg drar på nattevakt, og sove over til pappa kommer fra jobb kvart på åtte.

Når jeg jobber kveld, er jeg ikke hjemme før ganske sent, så da vil det kanskje være naturlig at barnevakten og sover over, selv om jeg er hjemme. Blir trolig snakk om 1-3 ganger i måneden.

Det jeg lurer på er hvor gammel dere synes barnevakten bør være for å få en sånn jobb? Ville dere tillatt at deres tenåring gjorde noe sånn?

Og hva i all verden skal jeg betale barnevakten? Skal jo lønne seg for meg å jobbe og.... Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag ettermiddag, treeeegt hode! :-) Hvor mange timer per vakt sånn ca?

Skrevet

Når det er kveldsvakt, vil det være fra bhg stenger kl 17, til jeg er hjemme ca 23, dvs ca 6 t, + evt overnatting om det er skoledag. På natta vil det være å komme å legge seg hos oss senest 2230, og sove til kl 0745, når far er hjemme, dvs litt over 9 sovende timer... Sneip sover som regel godt om natta, og våkner stort sett ikke før kl 07

Skrevet

Jeg hadde tilsvarende barnevaktjobb for mine søskenbarn fra jeg var 13. Kommer vel helt an på hvor moden tenåringen er og hvor godt dere kjenner hverandre.

Ellers så er det jo en mulighet å spørre foreldrene til noen i barnehagen om de er interessert i en "kveldsmamma"-jobb, dvs å ha et ekstra barn hjemme hos seg de gangene dere har behov for det, mot passe betaling.

Skrevet

Hvis tenåring: 500 kr per gang.

Hvis voksen, noe mer.

Jeg har en som henter fast i barnehagen og blir noen timer utover ettermiddag/kveld/legger av og til. Hun får 100 kr timen, jeg runder alltid litt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...