Gå til innhold

er helt sjokkert over helsevesenet...

Anbefalte innlegg

Har fundert lenge på om jeg skal bytte jordmor både av personlige årsaker og pga det hun sier og gjør. Jeg snakket med legen min om dette, om jeg kan velge hvilken jordmor jeg kan gå til...og da svarte legen følgende: Det er nok ikke så lurt å sende et brev til helsestasjonen om bytte av jordmor, for dette kan slå tilbake på deg. Du skal jo gå på helsestasjonen med babyen din etter fødselen også, og at du kanskje får et dårlig forhold til helsestasjonen er nok ikke så lurt, et samarbeid er nok best for alle. Dette sa legen....herregud. Jeg har NULL kjemi med jordmora....og ønsker ikke å gå til henne lenger...er det ikke mitt liv og min baby kanskje?

Bor i en liten by og begynner å bli lei "bygdesamarbeidet" de har her. Merkelig politikk, både kommunestyret står for samarbeid er best og konkurranse er ikke sunt for noen...

Er det noen som forstår meg eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142580107-er-helt-sjokkert-over-helsevesenet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke trives med jordmor, så har du all rett til å bytte :) evt finne en privat jordmor, hvis du ikke vil gå på helsestasjonen! Idiotisk av legen din å legge frem saken slik.. Høres jo ut som halvtrusler nærmest!

Det er viktig at du selv er komfortabel :) Jeg ville absolutt byttet!

Gikk til en udugelig spesialist i begynnelsen av svangerskapet, og jeg nektet å gå tilbake. Ingen kan bestemme ditt valg ;) Uansett!

Når babyen er født, så marsjerer du med hodet høyt inn på helsestasjonen.. hva skal hun gjøre da ? Geipe ? Se stygt på deg ?

Nei, ikke bry deg om dem ;) Det er dem selv som får triste liv med dårlig holdning

Nei vet du meg hva, makan til tullskap fra den legen din altsåå....

Det er ditt eget valg å du har all rett til å bytte om du så ønsker det!!!

Å at du føler deg overkjørt er jo slettes ikke rart, hadde blitt flyforbanna jeg om min lege skulla sitte å si slikt til meg....

Legen din har ikke noe med dette å skal heller støtte oppunder deg å din valg å greier ikke legen din det ja da hadde jeg bytta fastlege jeg :)

Lykke til å ikke la noen ta styringa over dine egne valg :)

Det er jo ikke jordmor du skal gå til etter fødsel, men helsesøster og barnelege. Så skjønner ikke helt hva legen din tenker på her. Om du bytter så har jo ikke helsesøster noe med det og de gjør vel ingen forskjell av den grunn. Og om du bytter jordmor så trenger de ikke vite det. Det e jo bare å si at du ikke ønsker å gå til jordmor allikavel.

Annonse

Jeg hadde en jordmor som maste hull i hode på meg om kost hold og tran,ikke bare litt men hele tiden. Det ble bare mas og ikke var hun noe blid heller.Jeg var 18 år den gangen ,men var veldig flink med kosthold, tran og gå turer. Jeg var veldig voksen for alderen. Gikk til fast lege resten av svangerskapet jeg...

De tingene du nevner er grunnen til at jeg i dette svangerskapet går til privat jordmor. Vi har god kjemi og det er en superhyggelig dame. Forrige var rett og slett sur og negativ.

Husker jeg var høygravid, este ut med masse vann i kroppen (jeg er veldig slank til vanlig, trening og kosthold har alltid vært en stor del av mitt liv) og dama presterte å si :"Du kan aldri regne med å få kroppen din tilbake altså, kroppen vil alltid bære preg av å ha vært gravid, så ingenting å deppe over".

Det var ikke grunnen til at jeg byttet, men hele dama var bare SUR, hehe..

Åh, den der har jeg også fått slengt i trynet, ikke om jordmor men om helsesøster. Bor på et lite sted og fikk tildelt en superreligiøs helsesøster som helt tydelig hadde et problem med at jeg var alenemor for nummer en. Uten at hun visste noe om hvorfor. Hun var skikkelig ekkel, snakket om hvor forkastelig det var at barnet ikke hadde en far osv. Så jeg klaget til sjefen for helsestasjonen og ville bytte. Da fikk jeg bare bedkjed om at det ikke vr aktuelt, for hun var en flink helsesøster og at dersom jeg ikke taklet henne, kom jeg ikke til å bli noen særlig mor!

Etter dette fikk jeg en uoffisiell advarsel fra en bekjent som jobber på stasjonen: Du må passe deg litt, for husk at alt helsesøster observerer og tenker blir loggført og havner i mappa deres...

Skikkelig artig å tenke på at dette menneskets notater kan dukke opp om jeg havner i trøbbel med barnevernet eller noe slik en gang...

Det hørtes ikke bra ut, faktisk mye verre ut. Det er bare helt utrolig, man blir nærmest påtvingt mennesker som man MÅ forholde seg til selv om man ikke kommer overens med de.

Jordmoren har vel ikke noe med helsestasjonen å gjøre, og jeg har vel rett til å bytte uten at noen må true meg med at "det slår tilbake på meg"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...