enda et lite gull Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 er i uke 38 nå, og i de siste ukene har barnet hikket utrulig mye! . hun hikker hver dag og opptil flere ganger om dagen, og de varer fra 2 - 5 min.... noen som vet hva dette kommer av?
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Babyen svelger fostervann for å trene på fordøyelsen eller for å forberede lungene. Så når babyen setter vannet i vrangstrupen så hikker den! Her hikker mini opptil flere ganger daglig og holder på i opptil 10 min. Hele magen dunker hehe!
Gjest Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Mi er også fæl til å hikke.. ) Jeg hater å hikke selv, så jeg får jo bare så vondt av henne... hehe..
Student89 Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Her hikkes det også flere ganger om dagen. Viss han ikke har hikka en dag, så blir jeg nesten bekymret hehe Min hikker ofte viss jeg drikker varm drikke, eller tar en varm dusj. er sikkert bare tilfeldig det da ! hehe Synes det er litt ubehagelig, men så ser jeg for meg hva han driver med, å da må man jo bare smile
Mrs. Zoidberg Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Her er det og veldig mye hikke. Det kommer visst av at babyen holder på med pusteøvelser, rett og slett øver seg på å bruke lungene sine Da dukker hikken ofte opp, sikkert fordi den svelger mye forstervann. Kommer mer og mer fra uke 30 og utover.
Gjest Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Min jordmor sa at det bare er bra at babyen hikker Det tydet på at h*n var i gang å utvikle lungene skikkelig, og det kunne også hjelpe til at det var mindre sjanse for kolikkbaby Her hikker han flere ganger om dagen og magen hopper som bare det
bambi - stolt mamma Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Det hikkes veldig mye her også. Hver dag. Er også i uke 38. Noen ganger hikker han bare litt, mens andre ganger kan han hikke i mange minutter! Litt koselig her en kveld når jeg og sambo la oss. Han lå bak meg med hikke, mens baby lå i magen med hikke. Var litt koselig synes jeg. Men at baby hikker er ett bra tegn!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Jeg mener også å ha hørt at de hikker for å trene opp lungene
Pink Penguin Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Jeg synes det er søt når babyen hikker ;-)
Gulljentene Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 HIKK; BABY, HIKK!!!!!!! Vil ikke ha kolikkbaby altså!!!! Hun(?) i min mage hikker nesten aldri...og vet hvordan det føles med hikkende baby, siden førstemann gjorde det. Hun fikk ikke kolikk...
enda et lite gull Skrevet 20. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2010 takk for alle svarene! da vet jeg at det er en god ting i alle fall! har følt til tider at all hikkinga har vært litt ubehagelig, men nå vet jeg at det er til en god sak:) får virkelig håpe hun slipper kolikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå