Gå til innhold

hvorfor hikker barnet så mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 38 nå, og i de siste ukene har barnet hikket utrulig mye! . hun hikker hver dag og opptil flere ganger om dagen, og de varer fra 2 - 5 min.... noen som vet hva dette kommer av?:)

Skrevet

Babyen svelger fostervann for å trene på fordøyelsen eller for å forberede lungene. Så når babyen setter vannet i vrangstrupen så hikker den!

Her hikker mini opptil flere ganger daglig og holder på i opptil 10 min. Hele magen dunker hehe!

Skrevet

Mi er også fæl til å hikke.. :))

Jeg hater å hikke selv, så jeg får jo bare så vondt av henne... hehe..

Skrevet

Her hikkes det også flere ganger om dagen. Viss han ikke har hikka en dag, så blir jeg nesten bekymret :P hehe

Min hikker ofte viss jeg drikker varm drikke, eller tar en varm dusj. er sikkert bare tilfeldig det da ! hehe

Synes det er litt ubehagelig, men så ser jeg for meg hva han driver med, å da må man jo bare smile :)

Skrevet

Her er det og veldig mye hikke. Det kommer visst av at babyen holder på med pusteøvelser, rett og slett øver seg på å bruke lungene sine :) Da dukker hikken ofte opp, sikkert fordi den svelger mye forstervann. Kommer mer og mer fra uke 30 og utover.

Skrevet

Min jordmor sa at det bare er bra at babyen hikker :)

Det tydet på at h*n var i gang å utvikle lungene skikkelig, og det kunne også hjelpe til at det var mindre sjanse for kolikkbaby :)

Her hikker han flere ganger om dagen og magen hopper som bare det :P

Skrevet

Det hikkes veldig mye her også. Hver dag. Er også i uke 38. Noen ganger hikker han bare litt, mens andre ganger kan han hikke i mange minutter!

Litt koselig her en kveld når jeg og sambo la oss. Han lå bak meg med hikke, mens baby lå i magen med hikke. Var litt koselig synes jeg.

Men at baby hikker er ett bra tegn! :D

Skrevet

Jeg mener også å ha hørt at de hikker for å trene opp lungene ;)

Skrevet

Jeg synes det er søt når babyen hikker ;-)

Skrevet

HIKK; BABY, HIKK!!!!!!! Vil ikke ha kolikkbaby altså!!!! Hun(?) i min mage hikker nesten aldri...og vet hvordan det føles med hikkende baby, siden førstemann gjorde det. Hun fikk ikke kolikk...

Skrevet

takk for alle svarene!:)

da vet jeg at det er en god ting i alle fall! har følt til tider at all hikkinga har vært litt ubehagelig, men nå vet jeg at det er til en god sak:) får virkelig håpe hun slipper kolikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...