Gå til innhold

Multi-x bag til TFK


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er skeptisk til at det er så mange brukte til salgs nå, som kun er brukt noen få måneder... Såklart KAN det være at endel har kjøpt den for seint, ventet på levering osv slik at barnet har blitt for stort men... Nei, jeg er skeptisk..Den ser kjekk nok ut, men erfaringer med TFK sier meg at første modellen av ALT de produserer har mange feil og mangler, dårlig kvalitet og elendig service..

Har testet ut Multi x bagen litt i butikken og synes den virker til ¨å være ganske genial. Den har vært lovet inn i butikk i laaaang tid så det kan være en del som har fått den litt seint.

Men man får en enda mer genial trehjuling ved hjelp av denne bagen.

Hva service angår spørs det om du må skylde det på butikken du har henvendt deg til, ikke TFK Norge (Barnesikringen) for de har en upåklagelig service i forhold til en del andre her i Norge!!!!

Annonse

Men vet du hva, hvorfor i all verden skal de norske butikkene eller den norske importøren bruke tid og penger på å fore de som importerer vogner selv med deler og service i hode og ræva?

Det er faktisk en sjans du tar når du handler på egenhånd fra feks Tyskland.

Man kan faktisk ikke forvente å få service og hjelp når man ikke har kjøpt vogna fra en Norsk forhandler.

Så for å spare de kronene dere skryter hemningsløst av her på å kjøpe fra utlandet selv må dere nok finne dere i å slite litt når det blir noe feil med vogna deres =)

Dessverre.

 

Veldig mange selgere i utlandet er seriøse, bikeshop2000 er en av de og mothercare.com er en annen. Seriøs kundebehandlig og reklamasjonsdeler sendes ved visning av bilde på hva som er skadet osv. Det jeg ville poengtere er at kiddies24 ikke er av de som er seriøse og får man problemer er man prisgitt den man har kjøpt vogna i utlandet av. Jeg kommer fortsatt til å kjøpe vogner i utlandet,jeg. Har tjent mer penger på å kjøpe vogner i utlandet enn de 2000,- jeg tapte på å selge en litt defekt vogn fra kiddies. Så bare man holder seg til seriøse forhandlere er gevinsten ofte rimelig høy. Jeg har til gode å tape penger på en vogn som videreselges det første året (foruten TFK-vogna) og det er jeg veldig fornøyd med. Skryter gjerne helt u-anonymt av det også!

Vet ikke om det er gutteklubben grei som klager på servicen til TFK i ett innlegg over her, men synes det blir litt feil å henge ut TFK i Norge for dårlig service dersom det dreier seg om en vogn man selv har anskaffet seg fra utlandet. Ei venninde fikk problemer med glidelåsen i ryggen på sin vogn og da var nytt trekk på plass i butikken 3 dager etterpå, raskt og smidig og det vitner ikke om dårlig service i mine øyne.

Tror opplevelsen av service graden ofte ligger noe hos den eneklte butikk også, hvor flinke de er til å ta tak i ting med en gang.

Har selv kjøpt alle vognene mine i Norge og vil fortsette med det, da har også de som kjøper dem igjen brukt av meg fortsatt en Norsk kvittering å vise til.

  • 2 uker senere...

Mulig det er jeg som er treig.... men hvis du kjøper en bil i utlandet så får en jo fremdeles fikset bilen på verksted (selv om en må betale for servicen). Jeg håper diskusjonen rundt butikker som nekter folk rep. uten kvittering er i forhold til reklamasjon (eller rep. uten betaling).

 

Jeg fatter ikke at en butikk som fører TFK og som driver service av vognene kan nekte en betalende kunde uten norsk kvittering.... hva om jeg hadde en tysk mor som kjøpte vognen i Tyskland? Måtte jeg da ha reist til Tyskland for å få reparert vognen? Hva med de som har mistet kvitteringen?

 

Ærlig talt... fatter ikke at det er akseptert at butikker nekter å fikse vogner uansett hvor man har kjøpt vognen. Det er tross alt et merkenavn.

Enig.

 

Lurer på om de har lov til å nekte oss service så lenge vi betaler selv? Det var nemlig ei i barselgruppa mi som opplevde at en del på hennes importeret TFK gikk istykker, men de ville ikke hjelpe henne med å få tak i den, selv om hun betalte for det.

 

Så min løsning om det skjer noe med min importerte TFK er å trappe opp på BarnasHus og ganske enkelt si at vognen er kjøpt i Norge, men at jeg har mistet kvitteringen..og at jeg selvsagt betaler for reparasjonen selv.

 

Signerer anonym, jeg, for sikkerhets skyld:)

Been there, done that, did not work... Den kom man ikke langt med.. Jeg var på både Barnas Hus og en butikk i Fredrikstad som jeg ikke hsuker navnet på og i tillegg ringte Barnesikring direkte. Sa at jeg hadde kjøpt vogna brukt i Norge, men ikke hadde fått med kvittering, ALLE sa at de skulle bestille deler, men jeg hørte ikke noe fra NOEN av de. Så det funka ikke..

Annonse

Kontaktet forbrukerportalen, og de sa at de faktisk har rett til å nekte å hjelpe oss, men det er jo ikke så smart med tanke på kundeservice, da. Får ikke så lyst til legge igjen mere penger på Barnas Hus om de skal være så vanskelige. Jeg har tross alt lagt igjen noen tusen der, så det hadde jo vært hyggelig å få litt service...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...