Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Jeg lurer litt på om jeg skulle stekt og kokt banekjøttet slik at det blir mørt og brukt det som en slags biff.. Med fløtegratinerte poteter, aspargis med bacon rundt og bearnaise saus til... tror dere det blir bra?? Eller kanskje jeg kan steke det i pannen så det blir en steke skorpe på det og sette det til langsteking i stekeovnen?? Vil ikke ha sånn gryte nå, men må bruke det bankekjøttet siden jeg har tatt det opp av frysa og skulle brukt det for to dager siden, og i dag er det fredag og vi vil ha litt mer helg mat enn en bankekjtt gryte...
Himmel og hav Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jeg tror ikke du får det mørt nok ved bare å steke det, men jeg har aldri prøvd. Når du bruner og koker det så blir jo konsistensen en helt annen enn til biff, så jeg tror ikke jeg ville ha brukt det til det heller. Det er jo noe av det minst møre kjøttet du får, det er jo derfor det må kokes i timesvis. Du kan jo male kjøttet og lage hakkebiff med masse godt krydder i?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 etter det er kokt da eller tenker du på? vi har ofte bankekjøtt til middag, kjøper i sverige og det blir så mørt at det detter fra hverandre viss jeg koker det et par timer.... Eller tenker du og kverne de råe biffene også lage "kjøttkaker" av de? blir de møre da da?
Himmel og hav Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Nei, jeg mente mens det er rått. Jeg husker at jeg gjorde det med bestemoren min en gang for lenge siden på sånn gammeldags kjøttkvern :-) Ja, kjøttet blir jo kjempemørt når det er kokt, men samtidig så blir jo konsistensen veldig annerledes enn vanlig biff. Det er litt avhengig av mye saus for ikke å virke tørt. Nå fikk jeg forøvrig kjempelyst på bankekjøtt til middag, så du kan jo sende det til meg isteden ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 hehe, ja ikke sant... syns liksom jeg må bruke det også da, når jeg først har tatt det opp, er jo en del kjøtt!!! og godt kjøtt også. Har bare ikke lyst på sånn bankekjøtt gryte i dag, får så halsbrann av det også atte.... men kanksje jeg skal prøve å kværne det og lage hakkebiff av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå