Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Signe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har fått mange fine tilbakemeldinger på dette navnet da datteren min fikk det:) Og ikke noen fare for at halve bhg/skole heter det heller:)

Tror det er ett litt "glemt" navn egentlig, men er fint til de to eldre brødrene som også har ordinære navn:)

Vakkert! Kjenner heller ikke noen småbarn som heter det. :) Jeg kjenner derimot to småjenter som heter Sigrid og Halldis, og vet om tvillingjenter som heter Ingrid og Astrid. Herlige navn. :D Kan jeg spørre hva de andre barna dine heter? :) Eller eventuelt hvilke guttenavn du liker?

Jeg syns Signe er nydelig. Forbinder det litt med voksne damer, men det er kun fordi jeg ikke kjenner noen småjenter som heter det :) Har ei venninne som akkurat kalte datteren sin for Åsne - har litt samme assosiasjoner for det navnet som for Signe - men jeg må si det er to nydelige navn :)

De andre barna mine heter Anders og Jonas. Anders er lite brukt også vil jeg tro. Ikke vært mange av det navnet i klassen kan du si. Men derimot Jonas har vi merket at han ikke er alene:) Men er slike navn jeg liker:) Sigrid, Ingrid var vi også inne på, men er nok noen navn som kommer vedig nå fremover tror jeg:) Hva heter barnet/barna dine?

Annonse

Ingrid har vel strengt tatt kommet allerede (eller aldri forsvunnet). Det har ligget på topp 10 i mange år allerede. Jeg vil likevel ikke klassifisere det som et motenavn, men mer et navn som er så etablert at det ikke forsvinner. :) Sigrid bør brukes mer, men jeg håper ikke det blir for populært. :S

Jeg har faktisk ingen barn enda, er knapt i planleggingsfasen. :P Jeg kan garantere at det ikke blir noen Emma, Leah, Lucas eller Leander her i huset i hvert fall. Liker solide navn. :D

Anders og Jonas er flotte navn. Ja, Jonas er litt i overkant populært om dagen, men det er like fullt stødig. Ikke heng deg opp i det. :)

Jet liker ikke det navnet i det hele tatt... Tenker på gamle pietistiske damer og på "signe maten".. I tillegg kjenner jeg en som heter det som er veldig lite hyggelig, så det har nok preget synet mitt på det navnet. Men synes ikke det er et pent navn i seg selv heller :-/

Godt vi har forskjellig smak

Annonse

Pee-Jay: ja, det blir litt i samme sjanger:) Grunnen til at vi valgte Signe er fordi vi syntes det er veldig fint,ikke mye brukt i dag på barn og det ligger i familien:) Syntes også Ingrid og Sigrid er veldig fine navn,vi var inne på de også:) Flotte navn du har på barna dine iallefall:)

Godt å se at så mange liker navnet,selv om hun hadde fått det navnet uansett:)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...