Gå til innhold

Ang Nøstebarn: Det er dyrt, har dårlig kvalitet og er generelt OPPSKRYTT!

Anbefalte innlegg

Har selv hatt flere ullplagg av ulike merker: Janus, Nøstebarn, By Torino, Joha og Tom og Trine. De to ullplaggene som utmerker seg på en negativ måte vedr. kvaliteten er helt klart Nøstebarn. Til den prisen hadde jeg i allefall forventet at trykk- knappene holdt seg lenger. Helt utrolig elendig. Og så denne håndvasken :S

De ullpaggene jeg helt klart er mest fornøyd med er uten tvil Tom og Trine. Deilig myk Merinoull i to tykkelser, kan vaskes på 40 grader, loer ikke og ser fin ut etter mange mange gangers bruk. Skulle ønske denne var med i testen til Foreldre og Barn.

Så når en Pedleder reklamerer for et så dyrt og dårlig merke bør seriøst noen si i fra. Har hun i det hele tatt prøvd noe annet et Nøstebarn?

Fortsetter under...

Enig ang. Janus (tipsy vel å merke). Kjøpt både pysjen og bodyen og ble velig skuffet. Loer etter få vask og er lang fra så myk som man skulle tro med blanding av ull/ silke. Vanlig ull fra Janus synes jeg er ok. Men så betaler man ikke så mye som for Nøstebarns ull. Pris bør stå til kvalitet. Og særlig når man tenker på prisen til Tom og Trine er disse i en helt annen klasse. De kan vaskes på 40 grader ullvask og er like fine :)

Tror man gjerne er fornøyd med Nøstebarn pga merkelappen....

Hi.

Jeg mener selvsagt undertøyet. Men det kommer vel fram av teksten :) Har to lammeskinn fra Nøstebarn - de er gode de altså, men tror jeg ville hatt like mye glede av noen rimeligere :) Hi

Annonse

Jeg har helt andre erfaringer med Nøstebarn. Greit nok er det dyrt for ullribb bukse og genser, men jenta vår bruker disse på andre sesongen nå - og da brukes det daglig fra høst til vår- og ullen er ikke nuppet en gang. Jeg vasker det på ullprogram i vaskemaskinen. Den samme erfaringen har vi med ullfleecedressen. Den er brukt ute i lek daglig, og etter to sesonger ser den ikkke brukt ut engang.

Janus og Tom og Trine er helt grei kvalitet, men etter noen måneder så er det lett å se at de har vært i bruk,.

Her i huset brukes mye ull. Har masse forskjellige merker. Min erfaring er at T&T er ok. Men synes ullklærne derfra er grove i stoffet og ikke er jeg imponert over kvaliteten heller. T&T og Cubus blir det hull i og sømmene går..

Noen av Nøstebarn bodyene har vi også fått hull i og de har revnet ved trykknappene, men de er til gjengjeld brukt veldig mye (og jeg vasker de på håndvask i maskin). Ullongsene fra Nøstebarn er fantastiske - har ikke funnet noen andre som kan matche disse. Ikke hull eller noe.

Tror muligens de eneste ullklærne vi ikke har fått hull i er Aclima, PoP og Pierre Robert. men ull er jo ikke like slitesterkt som bomull, så noe annet ville vært rart. Ullklærne blir jo brukt stort sett hver dag hele vinteren og høsten. Og som sagt så vasker jeg det i vaskemaskinen.

bodyene til nøstebarn er pene å se på i butikken....men elendig kvalitet, hvertfall på aktive 3 åringer som jeg har.

Ullfrottepysjen er god.....men har bare prøvd den på babyen min da, ikke på en som er mer aktiv.

stive priser....

Jeg har brukt nøstebarn og bånsull på mine barn i 6 år nå, og er veldig fornøyd med kvaliteten og slitestyrken.

Det eneste problemet jeg har hatt, er at pysjene og noen av strømpebuksene som har blitt brukt til soving, har fått hull på tåa, og i på hælen.

De hverken nupper eller blir deformerte, og nå vasker jeg dem på kaldvask i maskinen. Det går veldig bra.

Janus har jeg variert erfaring med, og endel av plaggene jeg har hatt, har hatt veldig dårlig slitestyrke. På slutten av sesongen har de sett ut som de er lagd av spindelsvev!

Jeg mener spesifikt undertøyet til Nøstebarn, ikke ullribb og ullfleece etc. :) Det er jo grei ull, men i forhold til prisen og omtalen er det veldig skuffende. Forventet mye mer :) I fht Tom og Trine syne jeg de er kjempegode i fht pris :)

Hi

glemte å si. Jeg har arvet noen nøstebarn bodyer til min baby. Ser ut som de har vært brukt av en hel barnehage i forkant. Men som venninna mi sier......kvaliteten suger. Hun har bare brukt det 3-4 ganger på sin baby og vasket de etter anbefalingene til nøstebarn.

Annonse

Jeg er både kjempefornøyd og veldig skuffa over Nøstebarn.

Jeg har en sønn som ikke har tålt noe særlig ull mot huden, men Nøstebarn sine produkter er vel omtrent det eneste han ikke har fått utslett av.

Bodyene i ull og silke har vært kjempe fine og har holdt seg godt, selv om vi har vasket de med ullprogram i maskin.

Vi kjøpte også en ullfleecedress som vi brukte i hele fjor uten at den ser spesielt slitt ut. Den var super å bruke bla i bilen.

Derimot sparkebuksene de har og nattpysjene i ullfrotè har skuffet meg stort. To av sparkebuksene raknet hele veien langs sømmen på siden etter første vask (og det var en håndvask, men deres eget vaskemiddel). Til den prisen forventet jeg skikkelig holdbarhet. Da jeg klaget ble jeg først beskyldt for å ha vasket de i maskin med vanlig vaskepulver, da jeg ikke ga meg kunne jeg få garn og sy det sammen selv.

Blir nok ikke til at vi handler mer derfra.

Jeg har brukt mye ull fra nøstebarn og andre merker de siste fire årene. Jeg har ikke hatt noen problemer med klærne fra nøstebarn. Jenta mi på fire bruker to ulltrøyer fra nøstebarn nå, som hun brukte hele høsten og vinteren i fjor. De er like fine. Også brukt mye bodyer og aldri hatt problemer med trykknappene. Bytter på å vaske de for hånd og i maskin med såpen fra nøstebarn. Hvis man vasker nøstebarn ulla med milo blir den stygg, har skjedd ved en feiltakelse her.

Hm, har bare positivt å si om nøstebarn jeg. Og nei det er ikke pga av merket, merket er jo inni klærne, ingen som ser nøstebarnmerket, og iallafall ikke på undertøy -så det er jo bare tull å si.

Har mange type ullklær-merker i hus. Har 5 barn så det blir jo litt, og har både billigt og dyrt.

Nøstebarn er absolutt favoritten. Holder bra, er mykt, varmt og deilig -og kan arves.

Jeg vasker alltid i maskin, på 30 grader med ullvaskemiddel og edikk som skyllemiddel. Har både trøyer, stilongser, bodyer, strømbebukser, ullfrotepysj/kjoler/sparkebukser, luer og ullfleeceutedressene, og alt ser like pent ut. Og her går det meste i arv altså ;)

Ellers synest jeg devold, pierre robert er ok på kvalitet. Janus sånn midt på treet, cubus har kommet seg veldig synest jeg, mens tom og trine og h&m står nederst på min liste.

Mulig mine unger er veldig varme av seg, men jeg synes i grunnen alt av ull fungerer fint. Har kjøpt litt forskjellig og arvet en del, vet ikke hva slags merke de bruker egentlig. Men begge er gode og varme.

Jeg er veldig fornøyd med Nøstebarn!

Av alt ulltøy jeg har kjøpt (Name IT, Tom & Trine, Janus osv), så er det Nøstebarn sitt som har holdt lengst, er mykest og varmest.

Og jeg vasker det på ullprogram med Milo, i maskinen.

Dyrt, ja, men jeg har ingenting å utsette på kvaliteten.

Noen unger er varmere. To av mine barn bruker kun ull på de aller aller kaldeste dagene, eller når vi er i skibakken (kan bli kaldt i heisen) fordi de er så varme av seg at ull blir for varmt til vanlig.

Det kommer helt an på hva du kjøper:-)

Lammeskinnene er fine

Jeg synes ullfrottedressene er nydelige (har tre stykker som går i arv)

Og en sparkebukse i silkeull som har holdt seg veldig fin - vask etter vask

En lue med med vindstop som har holdt seg veldig fin

En stripete bukse i ull som har blitt brukt fra 6 mnd alder til nå 2 år

Men har endel bodyer, og ullundertøy som krymper masse og blir tette og tovete selv på lave temperaturer. Har også en jakke fra nøstebarn som har holdt seg særs dårlig :-(

Holder en knapp på Polern og Pyret sitt ulltøy. De kan vaskes på 40 grader og har holdt seg fine slik at de kan gå i arv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...