enits40 Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Har en liten prins på vel en uke som sover for det meste, men når han er våken (og ikke skriker), flakker blikket liksom litt rundt. Han ser på meg, men bare "forbigående". Noen som vet når de fester blikket ordentlig, på en sosial måte?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 hm, husker ikke helt egentlig, men mener at det var ganske tidlig etter fødselen.. her kan du ihvertfall lese mer om vanlige utviklingstrinn for de små, deriblant dette m å se på ansikter; http://www.lekegrinda.com/det01.shtml
kinaputten Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 tror det er rundt 5-6 uker, husker ikke helt, men mener det er rundt da
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Spedbarn forventes ikke å feste blikket ordentlig før mellom 2-4mnd. Alt er normalt.(gjennomsnittet er altså 3mnd). Dette VET jeg for gutten min var til utredning da han var 3mnd nettopp pga dårlig festing av blikket. De sjekket øynene(optiker og øyelege),tok ultralyd av hodet og tok spinalvæskeprøve(metabolsk screening) av han. Det var heldigvis ingenting! Men da fikk jeg GOD innføring i hva som er normalt:) Så du kan nok slappe av enda:)
enits40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2010 Så godt å høre, takk for svar! :-)Synes stadig jeg leser om nyfødte som studerer ansikter og hermer etter grimaser, og føler ikke vi er i nærheten av noe sånt....
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Min gutt på 2 uker fester blikket i korte perioder (øyekontakt) og i går smilte han til meg mens vi hadde blikkontakt. Men ingen grimaseherming eller noe i den dur ennå nei. Og dette er jo veldig individuelt! Min var en uke overtidig også. 5-6 uker tror jeg er gjennomsnittlig?
enits40 Skrevet 20. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2010 Å, så herlig! Gleder meg sånn til å få mer kontakt! Min sover veldig mye foreløpig....Har sagt til meg selv at jeg ikke skal være utålmodig og vente på utvikling hele tiden denne gangen, bare nyte ham fullstendig, men likevel er det jo noe spesielt med det første smilet... he-he. Men hvis det kan ta 5-6 uker, har vi jo god tid! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå