Gå til innhold

ett spm ang permisjon og feriepenger... Fint om de som får lønn av arb kan se hit:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får utbetalt lønn fra min arbeidsgiver. Men de påstår at jeg ikke skal ha feriepenger for mer enn 15 uker da det er det de får tilbake fra NAV.

Trodde man fikk feriepenger for hele permisjonstiden jeg når man fikk utbetalt fra arb.giver. Men den gang ei.. Har aldri hørt om noen som ikke får fullt med feriepenger når man har fått fra arb giver. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trodde jeg også... Har ikke pratet med arb.giver om dette enda. Fant dette på NAV sine sider:

"Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene."

Er det virkelig slik???

Skrevet

Jeg får lønn fra arbeidsgiver og de følger NAV sine retningslinjer hvilket bla innebærer at jeg kun får feriepenger for 15 uker samt maks 6G i lønn selvom lønnen min i utgangspunktet er høyere.

Skrevet

Ja dette stemmer nok dessverre.

NAV refunderer kun 15 (12) uker tilbake til arbeidsgiver, så mange arbeidsgivere betaler kun feriepenger for 15 (12) uker.

Dette var tilfelle i min første permisjon og denne jeg er i nå.

Men så er det snille arbeidsgiverene som allikevel betaler fulle feriepenger, selv om de ikke får refundert alt fra NAV.

Sjekk med din arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...