Gå til innhold

festlig fredagskos innlegg. kallenavn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

minsten sover og jeg henger da på forumet som vanlig, å ble sittende å tenke over alle kallenavnene minsten har endt opp med å få på seg.

noen som har noen festlige å dele? hva kaller dere bebbisene deres da dere ikke bruker navnene?

her er det bl.a: gullet, klumpen, prompulf og rapulf, knøtten, junior, sprellemann og fler blir det vel med årene tenker jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går mest i de vanlige lillegull, snuppen (og storesøster er snuppa og storegull), godgutten. Ikke så morsomme, men jeg liker det.

Skrevet

Hehe vi har ganske merkelige navn på han stakkar. Litt ut ifra hvordan han ser ut akkurat da og hvilket ord som faller ned i hodene våre.. Toshiloshi, slobodan (don't know why!), lille gustav, gutteluttetutt osv. Egentlig noe nytt for hver dag stakkar.. :P

Skrevet

Vi har ikke så mange kallenavn når jeg tenker etter.

Det blir enten bebi, sprell, eller nå i det siste; skravlebebi :)

Skrevet

Her går det for det meste i snorkfrøken da hun lager så mange gryntelyder. hehe Men ellers så går det i gullet,jenta mi,go jenta osv...

Skrevet

Snuppelupp, men er av en merkelig grunn blitt til snupselups.. hehe..

Lille gullet, prinsesse. Flere kommer jeg ikke på i farta:)

Skrevet

Da hun hadde sonde pga syremåling: "slanghild"...

Da hun var i magen og jeg var livredd noe galt kunne ha skjedd fordi jeg var med på en skikkelig "ristekjöretur": "K-rister".. hihi :)

Skrevet

Tullegutten.

Snørrungen. Ment positivt da.. :P Han snurper sammen munnen og blåser snørr.. Delikat.. :P

Stuntmannen vår. (Makkeunge)

Makkeunge\makken. Han er så fæl til å makke fanget vårt og på gulv, isofa, vippestolen.. osv.. :P

Klumpus\klumpen..

:D Kjært barn, mange navn.

Skrevet

Hehe! Er morsomt å se hva vi alle kaller våre små.

Her er det mange navn som florerer, bl.a: nurket, gullet, fjertfrid, snorkfrøken, skitunge (kunne ha 6 bæsje bleier på et måltid), lille elsklingen, prinsessa...

Tenker at vi etterhvert bør slutte med de "slemme" kallenavnene. Foreløpig så er hun jo så liten at så lenge ordene blir sagt med en blid tone, så gjør det ingenting. :)

Skrevet

Her i huset kaller vi minsten for:

-koseklumpen

-tjokkebollen

-godgutten

-lillebror

-vakringen

-nussegutten

- og lille sumo... (Han er 3mnd og veier nesten 9kg, på bare mm) :o)

Skrevet

Tangloppa, lillebråk, snorkfrøken, gullpia, bollebaby og sikkert endel andre rare ting som jeg ikke kommer på i farta;)

Skrevet

Flere kallenavn jeg bruker på jenta mi:

- Tullejenta

- Lille ormen

- Skøyeren/lille skøyeren

Skrevet

Jeg kaller ham ofte for makken som noen andre lenger oppe skrev! Han er også fæl til å makke seg rundt når han ligge på gulvet/vippestolen!

Ellers så bruker jeg nok mest en forkortelse av navnet hans!

Skrevet

LilleBoll (Navnet hans da han var i magen - kommer til å bli kalt dette til han er 30)

Og Bollis/Bollisen :)

Ellers så går det på Klompen, så er han TjukkeBoll, og når han skal bade, så har han seg et BolleBad osvosv..

Håper han blir glad i boller da.. :)

Skrevet

Her har det blitt en del kallenavn;

vesla, gulli, snupi (sikkert etter Snoopy-figuren jeg husker fra jeg var lita)), snuppa, krypet, apekatten, prinsessa, trollungen, hyler'n, kattungen (ho høres ut som en innimellom), tangloppa, loppa, krølle, sprella, sprellunge, kaveline m.fl...

Skrevet

"Lille Knurre" - hun lager så mange knurre og gryntelyder hele tiden at sånn har det bare blitt. :)

Skrevet

Minsten her kallles "Lille" av storesøster siden hun ikke klarer å si navnet, også kaller vi ham mest Sok, men også soki, snørr-lars, juldre-frans, og litt annet innimellom.

Skrevet

Frøken strøken! :D

Skrevet

Hehe. Merkelige navn ute og går ja! ;)

Her går det mye i bollemor, snuppa, pjusken, tusta/tustemor og klumpen! ;)

Skrevet

moro! :-)

vi kaller henne bolla, tjukkebolla feita (bare på kos så klart. Hun er endelig så smålubben og fin) eller jenta mi, Johanne panne og Johanne panne på landet eller gulpeguri. :-)

Skrevet

Morsomt innlegg! :-)

Her er det nye kallenavn flere ganger om dagen. Det siste jeg brukte var "lille stinkdyret mitt", hehe. Han var skikkelig utgulpa og hadde ei utrolig fæl prompelukt nå i kveld, haha. Høres jo ikke spesielt koselig ut, men alle navnene blir sagt på en blid og kjærlig måte:-)

Ellers har han hett gullet fra jeg fant ut at jeg var gravid. Alt etter situasjon blir han f. eks. kalt prompius, gulpius, sprellius, sutrius, finingen, gullfrøet, goingen, mamma sin lille gutt, sjefen, sjarmøren, skøyeren, mirakelet, underet (vi prøvde leeeenge før han kom) etc.

Prøver å bruket navnet hans også innimellom;-)

Skrevet

hehe, stakkars søte små :) Mye fine kallenavn her :)

Her går det i Klompen, stomperud, gullet, sinnataggen ,ollie (han heter Oliver! ) og verdens finaste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...