Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man får time til Duotest?

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Jeg ringte legen i går og fikk time den 2. desember (om 2 uker).

Da er jeg i slutten av uke 9. En UL må vel tas i uke 11 for å se evt. nakkefold? Bruker det å gå raskt med å få time til UL med henvisning fra legen? Har inntrykk av at alt slik tar lang tid:-)

Fortsetter under...

Hei!

Nå vet jeg jo ikke hvor du holder til, men jeg som bor i Oslo gikk frem på denne måten: Legen skrev en henvisning til Ullevål i uke 6/7. Da fikk vi time til genetisk veiledning i uke 10. Det tok altså litt over 3 uker fra henvisning ble sendt til vi var på time. Der fikk vi se en film og måtte ta en avgjørelse på hva slags tester vi ønsket å gjennomføre. Vi ønsket ul og duotest. Pga tvillinger ble det ikke aktuelt med duotest/blodprøve. Fikk tid for ul i uke 12. Dersom du skal ha fostervannsprøve kan denne tas senere i svangerskapet. På vår ul i uke 12+3 så legen på nakkefoldene.

Kan du ikke kontakte legen og be om at det sendes en henvisning før legetimen din? Det er jo ikke store jobben for en lege å gjøre. Min henvisning ble sendt 3 uker før første svangerskapskontroll, dette fordi jeg var så nervøs. Jeg var egentlig ikke så opptatt av prøvene, jeg ville bare se om det var liv! Men det endte med at vi tok en privat i slutten av uke 7, jeg klarte ikke å vente lengre...

Men nå er jeg selvfølgelig glad for ar vi har sjekket at alt står bra til i magen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...