ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Hei. det er nå 3 gang innen en uke jeg har opplevd å finne bebissen min (16dager) med en våt flekk nederst på ryggen, ovenfor bleien. Han er våt rett igjennom. Men ikke svett/varm ellers . Med tanke på bak nakke o.l. Jeg har tatt tempen på han og den er helt normal. Rom temp er ca 22 grader, ligger kun i body ( avogtil sokker) i en grind som er lite underlag i. Hva , hvofor blir han sånn? jeg bytter på han med en gang og det er heller ingen lekkasje fra bleien med tanke på tiss.. Hmm... Takk for svar jenter=)
Nynte Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Sånn flekk har min hatt rett ovenfor bleien bak på ryggen mange ganger også, og det har kommet av at bleien har vært full og derfor tiss... Høres jo nesten ut som det er det da...
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 19. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2010 hmm.. kan det være det altså...? ja fullt mulig =) jeg har ikke så mye 'erfaring' men lukter ingenting derfor jeg liksom ikke har trudd det var det.. men bleiene er ikke fulle da heller men sitter bleien løst på da kanskje? takk for svar nynte=)
*LillaMeg* Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Hehe, sånn våt flekk hadde min og de første ukene.. Var bleia som ikke var festet godt nok.. Alt tisset kom jo ut.. Tror det har litt med hvor tissen ligger og.. Jeg turde jo ikke å stramme den i det hele tatt.
Nikamo Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Setter også pengene mine på at det er lekkasje fra bleien Det lukter ikke stort av tisset når de er så små... Mine to eldste hadde noen ganger lekkasje på siden overfor bleien, mens lillesnupp har hatt bak på ryggen sånn du beskriver. Her hjalp det å gå opp en bleiestr, siden vi da fikk bleien høyere opp på ryggen. Ikke alltid lurt å stramme for mye heller, for det kan også føre til at den siger nedover dit de er smalere... (De har jo litt bollemage disse små )
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Er nok tisselekkasje ja, min har også sånne våte flekker, gjerne om morgenen når han har sovet lenge (4 timer). Har lurt på om det er bleien som er dårlig, men det blir sånn med både pampers og libero, så jeg tror det bare er at bleia ikke er stram nok eller noe sånt.. Tror det gir seg litt etterhvert hvertfall
Roketikka Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Hei sann! Garantert tiss!! Skal love deg vi spekulerte på det samme med den førstefødte. Som jeg forstår så er det en gutt dette også, og det som skjer er nok at "tissefanten" peker litt oppover. Dermed går strålen oppover og over bleiekanten og når beibisen da ligger på ryggen ender det opp som en våt flekk like over bleiekanten! Skal love det at jeg snakker av erfaring. Har 3 gutter, så dette vet vi alt om. hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå